go

分享︰培養子女睇書的興趣 [複製鏈接]

21#
發表於 12-6-28 15:48 |只看該作者
thanks for sharing

22#
發表於 12-6-28 16:43 |只看該作者

回覆:分享︰培養子女睇書的興趣

My son is now 2 years old. He loves books very much and asks us to tell him bedtime stories every day. He often takes some books from the shelf and reads (the pic) by himself. He can retell some of his favourites as well.
His recent favourites are 莎莎series by 小樹苗and 漢英幼兒圖畫字典 by 新雅. He isn't particularly interested in English books as we deliberately focused on his cognitive development instead of English. We may start to use English books soon.
We do NOT stop him from watching TV as we think he can learn a lot about the world from TV and TV is surely part of ppl's daily life. He can tell us sth surprising after watching TV. We find some TV programs even better than the expensive teaching resources as they r much more up-to-date, creative and informative.

23#
發表於 12-6-28 23:28 |只看該作者
回復 kittytyl 的帖子

想改變幾時都唔怕遲,只係怕唔夠決心﹗

對於我來講...DVD教材=睇電視﹗所以我係無買呢類的教材的﹗

24#
發表於 12-6-28 23:32 |只看該作者
回復 P師奶 的帖子

之前睇過一本幾好的書,有講睇電視點解唔好,不妨睇睇...參考吓﹗
<買錯玩具教錯仔>

25#
發表於 12-6-29 11:11 |只看該作者

26#
發表於 12-6-29 11:43 |只看該作者

引用:回復+P師奶+的帖子 之前睇過一本幾好的書

原帖由 MiniCooperS 於 12-06-28 發表
回復 P師奶 的帖子

之前睇過一本幾好的書,有講睇電視點解唔好,不妨睇睇...參考吓﹗
There're many 'experts' with their own points of views and it's not necessary to follow them blindly. Take our friends/classmates as examples, were the high achievers prohibited from watching TV when they were young? I think it's more about the quality of the programs and the amount of time spent on TV.

27#
發表於 12-6-29 15:15 |只看該作者
My boy is going to be 3yr, starting from 2.5yr, I started to borrow some books (some Chinese some English) from library every week to read with him.  It’s interesting that he normally only likes 1 book each time.  The book he likes, he will really like it so much and hold it to sleep.

He likes us to read to him and shows great interest on the content, but still cannot read by himself.  Probably this is because we do not repeat and repeat the same book, so he cannot recognize the words.

Do you suggest it is better to repeat and repeat the same book, so the kids can learn the words faster, or it is ok to continue read different books?

Thanks for valuble comment in advance!!!

醒目開學勳章

28#
發表於 12-6-29 15:56 |只看該作者
提示: 作者被禁止或刪除 內容自動屏蔽

29#
發表於 12-6-29 17:24 |只看該作者
本帖最後由 elmostoney 於 12-6-29 17:40 編輯

個人遍好 - 用來睇電視嘅時間, 我寧願比佢地去樓下或公園玩, 又或約小朋友玩, 有時甚至去行山. 人嘅時間有限, 可能我個兩個都比較大, 特別我個女返全日, 返到屋企都差唔多3點, 做下功課, 玩下, hea 下, 睇下書, 食飯沖涼, 隅然有野學下咁, 時間一陣就過, 八點已上床.  

我唔會否認部份電視都有educational一面, 不過我覺得小朋友越小, 同真人互動越重要, 而且佢地仲未識分真假, 電視講物, 真係照單全收.  特別呢個年代, 太多人都係 live in front of some form of TV or computer. 而且同父母傾計, 亦係寶貴嘅親子時間, 係學校做左物, 同朋友仔點, 又或有物問題都可以一齊傾.  有時我地又會玩下遊戲, 有d會係physical d, 有d會係board games.   有時我家老大老二會自己玩, 而且佢地玩, 有好多創作同想像空間.

另外, 唔好忽視運動對小朋友腦部同身心發展重要性, that's why我都好鼓勵佢地去玩 - 係好physical個種.  but again, one has only so much time.  I choose friends, exercise, family time over TV.  

可能我見過唔少小朋友, 成個zoombie咁sit in front of the TV, 佢地真係可以冇反應, 直勾勾咁望住個screen, 我覺得好可怕, 要知道tv 對人係passive input, 我希望小朋友係主動思考.  而且小朋友腦筋仲係發育緊, 好易受一d 如電視畫面咁跳動得快嘅影像刺激...我唔講咁多啦, 其實有好多文獻都有提及電視對幼童影響.  大家不妨睇下.  我覺得, 短期佢地好似識野多左快左, 但係長期呢? 會唔會對專注力 (除左睇電視) 有所影響? 因為佢地習慣左呢種光影閃動刺激, 而日常生活係冇可能提供呢?

30#
發表於 12-6-29 17:38 |只看該作者
回復 himuimui 的帖子

Hi himuimui,

Thanks very much for your reply!  I also brought a lot of books at the beginning, but later on, to save money and space and make sure he likes the books before buying, I start to borrow from library more frequently.

I just wonder keep reading different books to him is good (learn from different kinds of books) or not (he may lost concentration).  Your thought?

31#
發表於 12-6-29 17:53 |只看該作者
小朋友重複又重複睇一本書好正常, 其實佢地鍾意睇就得, 唔洗太執著係咪要睇a wide variety.  我家老大, 小時只愛叫我讀故事, 大大下, 識得多左野, 會對一d 事物有興趣, 學校教左d野返來, 亦會提出問題.  好自然就會睇下其他野.  反而讀幾耐緊要, 因為佢地會從中學語言, 同佢地讀得多, 佢地就自然會識得多.  而對兩三歲嘅小朋友, 除非佢本身係特別叻而又主動學認字, 否則我唔相信佢地睇多幾次就會識字.  我家老二都係我地好有恆心咁教, 佢又受, 佢剛4.5歲, 我家中文補習老師(佢有補男拔同其他本地小學及幼稚園, 而家主要補老大)話佢有本地小一下學期認字程度, 理解當然跟唔上.

32#
發表於 12-6-29 19:04 |只看該作者
回復 elmostoney 的帖子

Hi elmostoney,

Thanks so much for your reply!  I find my son doesn't like to repeat and repeat reading the same books, e.g. I've tried to read the "Basic Chinese 500" with him.  According to the reading guild to parents, it is suggest we read Chaprter 1-5 on day 2, Chaprter 2-6 on day 2, etc that is every day read 5 chapters (a chapter is very short only).  At the beginning, he read with me, however, 1 week later, he refused to read that book but I didn't insist as I don't want him to hate reading.

So, my approch now is read with him on different books, my target is to build up his reading habit hopefully.  I'm not sure if keep reading different books is a good habit.  Any mama can give me some more wise comment???  Thanks!!!

33#
發表於 12-6-29 22:27 |只看該作者
我個仔好多時係一段鍾意朋睇某幾本書,隔幾一段時間,就會鍾意睇第二D書﹗
我覺得好正常﹗

另外......
我唔俾個仔睇電視,唔係盲目跟專家﹗我有對表姪,佢地由細到大都睇電視。今年一個升中二、一個升中一,兩個成績都唔好。我曾幫佢地補習,發現佢地的專注力好差.....
加上好多時都有專家的研究指睇電視太多,對專注力有影響,我就真係唔係太想個仔睇電視了﹗
係...我地細個都係電視餸飯﹗但今時今日的電視節目,同二、三十年前的,真係唔同咗﹗我係信專家...唔信、可以信邊個?又或者咁講...我寧願信,因為我覺得睇少咗電視,對個仔唔會有咩損失﹗同個仔睇吓書,同佢玩..鞏固親子關係,唔係仲好咩?

34#
發表於 12-6-29 22:30 |只看該作者
漢字500唔係fun reading, 我諗都唔係咁容易搵到小朋友主動咁願意重複睇呢套書! 雖然話說回來, 我兩個細路都係睇哂呢套書, 老二學得好d, retain得多好多, 老大就差d.  呢套係一套擺明教認字嘅書, 唔係一套有趣嘅書. 開始時, 老大強烈反抗, 我放低唔教, 一來因為佢細(剛四歲), 二來冇物心機同佢闘.  到佢4.5歲, 我再的起心肝, 佢都係唔想讀, 不過我堅持左兩個星期, 佢慢慢理解呢樣係工作, 合作d, 不過實話實說 佢學得唔太好 (後來我先知佢有專注力問題).

老二 3歲兩個月, 見老大讀, 教下佢佢又肯跟.  讀讀下佢想唔讀, 因為悶, 但係我唔比佢停, 佢反應好d, 雖然都係當工作咁做, 但係就真係學到, 而家程度追過老大, 對中文字敏感有興趣, 會主動問同留意, 閒時會自己挑d簡單故事睇 ---係睇埋d字, 連學校老師都話佢係學校睇故事書會朗讀出聲, 唔識嘅字會主動問老師.

至於reading guide, 我冇跟足, 因材施教.  老大慢d, 唔可以一個字讀五六日就一定識, 要知有d字對小朋友冇實際意義, 真係好難記.  我仲記得, 老大學"邊"呢個字, 真係學左forever!  老二本身就醒d, 有時佢有興趣, 一日會叫你同佢讀十幾課, 咁你冇理由唔同佢讀架?  佢可以一本書,20個字, 有mood時 (當然唔係日都有mood, 所以有mood就要把握), 可以五日學哂一本書.  所以佢讀漢字500, 用左唔洗13個月, 中間我地都有放下假, 所以實際讀書日子, 可能一年都冇.  老大學得仲慢過佢.

至於leisure reading, 佢想點讀咪點讀, 唔洗規範. 我地睡前閱讀時間, 而家兩個都大d, 都係比佢地揀書. 唔好抱住一定要佢係leisure reading中學到物野知識, 當係親子都好好, 大家都enjoy.

35#
發表於 12-6-29 22:30 |只看該作者
elmostoney 發表於 12-6-29 17:24
個人遍好 - 用來睇電視嘅時間, 我寧願比佢地去樓下或公園玩, 又或約小朋友玩, 有時甚至去行山. 人嘅時間有 ...

可能我見過唔少小朋友, 成個zoombie咁sit in front of the TV, 佢地真係可以冇反應, 直勾勾咁望住個screen, 我覺得好可怕, 要知道tv 對人係passive input, 我希望小朋友係主動思考.  而且小朋友腦筋仲係發育緊, 好易受一d 如電視畫面咁跳動得快嘅影像刺激...我唔講咁多啦, 其實有好多文獻都有提及電視對幼童影響.  大家不妨睇下.  我覺得, 短期佢地好似識野多左快左, 但係長期呢? 會唔會對專注力 (除左睇電視) 有所影響? 因為佢地習慣左呢種光影閃動刺激, 而日常生活係冇可能提供呢?

totally agree~~~~

36#
發表於 12-9-18 18:16 |只看該作者
回復 P師奶 的帖子

同意, 我由細到大成績都非常好, 但係屋企習慣係經常開電視 (esp 食飯, 電視送飯). 不過我阿媽對我人格培養做得好好

37#
發表於 12-9-18 21:11 |只看該作者
我囡3歲9個月, 都很喜歡看書... 不停的.
我由6個月開始便同她看書... TV她不喜歡看, 每晚8:30關TV.  之後, 便是看書時間, 有20分鐘IPAD時間.  
現在已習慣了看書.
每星期都會去LIBRARY..及借書.
她很喜歡.

38#
發表於 12-9-19 09:07 |只看該作者

引用:Thanks+for+sharing!+我個仔21個月,書都鐘

本帖最後由 winnietingting 於 12-9-19 10:18 編輯
原帖由 kittytyl 於 12-06-28 發表
Thanks for sharing! 我個仔21個月,書都鐘意,但冇乜耐性,讀書俾佢聽好快走左,反而自己有興趣的會睇好耐 ...

我屋企又係咁。因買左教材,加上我夫婦懶,一日會睇若干時間 DVD! 睇完樓主分享,現在很慚愧。  Add oil.

‹ 上一主題|下一主題