搜索
教育王國 討論區 教育講場 杜曼 vs Montessori
查看: 18100|回覆: 190
go

杜曼 vs Montessori [複製鏈接]

1#
發表於 06-9-6 17:32 |只看該作者

杜曼 vs Montessori

我睇過杜曼o既 "如何教寶寶閱讀" & "如何教寶寶數學" 兩本書, 亦都上過 Montessori o既 showroom 睇過佢o地o既教材, 其實我對以上兩種o既教學方法都好贊同, 但仍然覺得互有長短.  初時我係諗住只會 2 選 1 種教學方法o黎教我囡囡, 但到依家我都決擇唔到, 唔知其實我可唔可以同時間用兩種教學方法教囡囡, 但我係一位在職 mama, 每日時間實在有限, 驚兩頭唔到岸.

唔知有無 mama 都係同時間用依兩種方法教囝囡呢?  效果如何?  Thanks!!

2#
發表於 06-9-9 17:11 |只看該作者

Re: 杜曼 vs Montessori

我係呀~

你有咩想問?

3#
發表於 06-9-9 18:55 |只看該作者

我想同時用兩個方法教 bb, 用 flash cards 教數學 & 中文, 而英文就會用 montssori o既 HE1 & SBB1, 唔知會唔會一日根本唔夠時間, 事關我得夜晚放o左先得閒, 會唔會兩頭唔到岸?

請問妳用緊邊幾個方法教妳囡囡?  每日要用幾時間先得?  唔該曬

chickchick 寫道:
    我係呀~

你有咩想問?

4#
發表於 06-9-9 23:29 |只看該作者

nan_nan,

撞鬼囉~ 你又係話我個bb係女     我家的承承係仔黎架~    

我都係用flash card,再用doman physical教bb physical 既野。 then,我有研究montessori,不過我無用你所講的果間montessori教材公司所出的product教任何野。我係自己order原裝montessori 玩具 和再係hk through vender買一d wooden toy,我係朝home-montessori呢個method去教bb,montessori語言啟蒙方面,我都係跟原著所描述的suggestion去create 個envirnoment比bb。而唔係買套英文教材來教bb。

其實,montessori比doman 複雜好多,所cover的野全面好多,我覺得doman vs montessori係2樣唔同的野,如你所講,真得各有可以取之處。就我睇了佢地2隻咁多書書,我仲未發現有d 咩矛盾既地方,但我卻看出一些共通點。

如果你有買果set 英文教材,或者你再讀多dd 關於montessori 對語言啟蒙部份有關的資料或書籍,對你教bb的過程應該有好大幫助的。

anyway,montessori所強調的係憑手去感覺世界,憑自己的exploration去認識世界。我選擇了set up一個montessori environment比bb 去自己explore,我就做個觀察和引導者。that's why我選擇了其他語言教學法,選取多樣性的教材,再經montessori method去guide我仔仔學習語言,現在成效唔知架~ 因為佢先得6個半月多d,早在5個月學懂叫奶奶,mom,ba 呢3樣,和佢對english既發音好sensitive。

你話呢d 教仔theory既practicals係唔係好time-consuming,我都覺架~ flash card就輕鬆d,因為閃3次,你夜晚回來閃2次,早1次,問題唔大。 不過你果套montessori english,係要parents好dedicate去陪bb聽,睇,讀。呢樣就真係未必日日做到喇~ 莫講你working mom,我full-time mom有時多dd野做都未必日日同bb跟進度地玩書書。所以亦因為咁,我選擇了比較flexible 的方法,樣樣教材有d,depends我的工作量,bb當日既心情,當日所遇到的事或見過的東西,去choose一d 有relation的 教材比bb聽/睇/玩。

2頭唔到岸既問題,會架~ 所以,我suggest你想開始,就要先自己將所有教材,theory,practicals 讀熟,唔讀熟都睇下plan下點排個schedule,萬事俱備先開始。咁你會enjoy好多。 人地個product係有suggested schedule,但未免太公式化喇~ bb個個進度唔同,所spend時間無論quantity和quality都唔同,好難話跟佢所比的suggestion就無走雞,自己一定要多觀察bb的進度,把厄個機會,一當bb學會了dd,就打鐵趁熱再加多有關聯的dd,咁就會事半功倍喇~

祝你成功   

5#
發表於 06-9-10 01:54 |只看該作者

chickchick,
請問セ嘢係montessori教法,同 montessori environment係点架??

6#
發表於 06-9-10 07:22 |只看該作者

chickchick,
I really like your description and sharing, really appreciate if you could write more and share with the mums here.

nan_nan,
I am a working mum, I also studied both Montessori and GD theories.  Like chickchick, I did not buy the Montessori product sets, instead, I studied the theories and practises the theories using my home-made materials with my girl.  For GD, I just tried a few days and I gave up      as I found it hard to follow a straight schedule, and I felt sad if I could not complete the day's work, so, it is ME who gave up, and there is nothing related to the babies.

I agreed with chickchick that we need to relax and don't set a straight time-table, as things just happen which will make you fail to follow the time-table, if you depend on a time-table heavily, this will just create pressure on you.  If my baby likes animals at one time, I will introduce more things, like songs, books, pictures, movies, etc., about animals to her, and bring her to Ocean Park, Zoo, Pet shops, to see the real animals.  She picked up really fast in this way.

Every night, I spend about 3 hours with my girl (as she sleeps very early about 9-9:3pm).  30 min having dinner with her, 1 hour going to the supermarket with her, 1 hour reading books, and 30 min painting or playing or watching TV.  And on weekends, I spent whole 2 days going here and there with her and joined different playgroups.

Who helps you to look after baby when you go to work?  Maybe you could plan something for this carer to use and play with your baby, as you know, 8am-6pm is a long long time (10 hours), better use this 10 hours productive!!

7#
發表於 06-9-10 09:48 |只看該作者

totally agreed with chick chick.  而且每個BB真係有唔同性格, 喜好又唔同, 所以一個方法真係教唔到所有BB.  自己要諗多d你個BB點樣可以吸收到多d.  好似我個B咁, 你教佢做野, 唔可以捉住佢隻手做, 反而你自己做多幾次, 佢會自己學.  我都有買Montessori HE1 & toy, but 如果未買可以考慮自己係出面買唔同materials, 效果仲好d.  
我個B對日文 sensitive過英文.  he..he..
nn,
你女女上緊KB1 ar, my B 上緊baby ballerina. he..he..

8#
發表於 06-9-10 13:54 |只看該作者

LittlePigmom 寫道:
nn,

KB2 law....        Are you in CWB?

9#
發表於 06-9-10 16:07 |只看該作者

係喎, 兩歲多d, KB1 同 KB2分別大唔大架.  十月有無份表演.
係CWB ar.  
nn 寫道:
[quote]
LittlePigmom 寫道:
nn,

KB2 law....        Are you in CWB?[/quote]

10#
發表於 06-9-10 21:40 |只看該作者

LittlePigmom 寫道:
係CWB ar.  

I don't know the diff of KB1 and KB2 as I just joined in Sept... so, 無份 for the Oct show.  How long have you been with this school?

11#
發表於 06-9-10 23:06 |只看該作者

我係expo先join, 所有都係九月先上堂.  不過, 我以前同契女上過, 覺得幾好玩, 又有得表現, 小朋友都好開心.

nn 寫道:
[quote]
LittlePigmom 寫道:
係CWB ar.  

I don't know the diff of KB1 and KB2 as I just joined in Sept... so, 無份 for the Oct show.  How long have you been with this school?[/quote]

12#
發表於 06-9-10 23:35 |只看該作者

nan_nan,

不如你睇埋Montessori既著作再決定 ?

我只買倒其中一本(于新華書城, 但冇貨了), 初步覺得佢既方法几好. 會再找找其他著作..(其他大陸書店 or深圳)

世界上有好多用蒙特梭利理念既幼稚園的.

進進豬, 06年1月6日,來到我們的懷抱 :-P

13#
發表於 06-9-10 23:52 |只看該作者

好野~ 又識多幾個行montessori的媽咪喇~   

大家真係要交流多d喇~ 你地知啦,montessori實在太太太大coverage喇~
如果多d上黎discuss,書都可以睇少d,或者容易搵到一d我地平時忽略的小問題哦~

14#
發表於 06-9-11 11:22 |只看該作者

Hey chickchick,
I am also Montessori fans ! After reading the books, I am also trying to make a home school for my son. Could you share with me where did you buy the toys (not the BB montessori) ? tks.

15#
發表於 06-9-11 12:12 |只看該作者

chickchick,

請問你係睇邊d書介紹Montessori concept?

16#
發表於 06-9-11 13:33 |只看該作者

我都想知書名,邊度買?
thx

HonBBMaMa 寫道:
chickchick,

17#
發表於 06-9-11 15:05 |只看該作者

tictac123 寫道:
Hey chickchick,
I am also Montessori fans ! After reading the books, I am also trying to make a home school for my son. Could you share with me where did you buy the toys (not the BB montessori) ? tks.

tictac,

你pm我,比你個email address我啦,我比個vender info你。 或者你去0602媽咪會,教出好寶寶topic,我有講玩具架

18#
發表於 06-9-11 15:11 |只看該作者

zoechan2005 寫道:
我都想知書名,邊度買?
thx

[quote]
HonBBMaMa 寫道:
chickchick,

[/quote]

我要搵返d書名先,今晚post上黎.    

19#
發表於 06-9-11 15:55 |只看該作者

Thanks for all your valuable advice & information.

其實我好想聽o下大家o既意見, 先再作決定, 點知我老公竟然比我仲心急  上星期六佢己經係 Montessori HK Office 買o左 HE1 & SBB1, 點知今朝早佢又決定買埋 HE2 真係唔知佢o既決定o岩唔o岩, 我知佢出發點係為囡囡好, 但都唔駛一次過買咁多套教材.

chickchick,
Hehe    真係唔好意思, 認錯o左妳 bb 係囡囡, 不過係 bb ma, 始終仲細都會難認 d, 我囡囡由出世到依家 10 個幾月, 出街即使著住條裙, 都俾人問佢係咪囝囝, 依個 weekend 出o左兩日街, 我同佢夾隻夾係頭, 諗住唔會再有人認錯 la, 點知唔只一個人走埋o黎同我講話如果唔係佢有隻夾係個頭度, 真係以為佢係男仔.  救命

我都好想睇 montessori o既書呀, 不過真係唔知有邊本書係, 請問有無書名可以提供呢?  拜托, 拜托.

nn,
其實我之前都有收過妳 pm 俾我o既資料, 不過我真係無時間讀 ar, 唔好話我一句無時間係藉口. 未生之前我讀緊一個課程, 係自己興趣, 讀完第一年仲考到意料之外好好o既成績, 點知跟住大o左肚, 為著安胎忍痛放棄.  生完之後湊女真係用o左我好多時間 & 精神, 如果囡囡大 d, 有機會我一定會報讀 montessori o既課程.  做到老, 學到老, 我深信依句說話.

Happy 小米,
請問妳睇o左果本係咩書 ar?  新華書城又係邊到 ar, 點解如果再睇要番大陸書店 or 深圳買?  香港書店無咩?  我都知香港有 d 幼稚園都係用 montessori o既方法, 不過我囡囡仲細, 我都仲未諗住.

我都好希望可以同大家多 d 交流 ar.

20#
發表於 06-9-11 16:43 |只看該作者

nan_nan,
I understand as I also find it hard to spare time to do things after giving birth.  But don't worry, after the baby grows bigger, you will have more spare time, esp. when they go to school.  I only started my Montessori studies when my baby was 1.5 yrs old, and I have more time recently to do homework as she starts nursery school.

For China Montessori books, you could check check these 2 series, I ordered from dangdang.com, very cheap, about $1X per book.

蒙特梭利家庭教育实用方案 (4 books in 1 set), RMB 12.8 each book

家庭中的蒙特梭利教育 (4 books in 1 set), RMB 10.2 each book
‹ 上一主題|下一主題