關於集團
集團品牌
presslogic-logo
廣告查詢
工作機會
用戶登入
用戶名稱:
密      碼:
搜索
教育王國 討論區 小學雜談 想問小朋友識讀是否已吸收明白 ????
發新帖
查看: 1796|回覆: 12
go

想問小朋友識讀是否已吸收明白 ???? [複製鏈接]

Rank: 5Rank: 5


3429
1#
發表於 08-5-14 09:55 |只看該作者 |倒序瀏覽 |打印
我囡 5.5.歲 能自己讀小四英文故事書了, 係我教佢讀三偏就可以成本讀晒。

我當然好開心啦, 但係過了幾星期, 叫佢讀翻出來, 深的vocab 會忘記。

請問我應繼續給她看小四書本, 還是只給她看小一小二書本, 因為佢覺得每頁幾句太簡單, 佢會話 :  媽咪, 本書好低能, 識晒, 唔洗讀。

我曾聽聞朋友個囡讀公文數已超一年, 但係竟然在學校數學科係唔合格, 真係莫名其妙。想問小朋友識讀識做識計是否已吸收明白 ????

   0    0    0    0

Rank: 5Rank: 5


3300
2#
發表於 08-5-14 10:23 |只看該作者
識讀與理解是兩個層次,每次妳囡囡讀完,要求她再講述一遍,再問她對生字的理解如何,那就知道她是否真正理解呢!

Rank: 3Rank: 3


158
3#
發表於 08-5-14 10:29 |只看該作者

回覆 #2 kyliema2006 的文章

完全同意.

能說一口流利英語都唔得於識教英文一樣; 仲有, 就係識讀一篇文章都唔等同完全明白文章的真正意義.

Rank: 3Rank: 3


495
4#
發表於 08-5-14 13:11 |只看該作者
Kids can read it doesn't mean they can understand it.  Better ask them to tell the story but not just reading the book.

Maths also the same, just know how to do +-x/ is not enough.  They need to understand the 文字題 and know how to transfer that to an equation to solve it.

Therefore, understand is the most important thing.  Careless mistakes is only a small problem.

[ 本文章最後由 Sandra_100 於 08-5-14 13:19 編輯 ]

Rank: 5Rank: 5


1567
5#
發表於 08-5-14 13:54 |只看該作者
我覺得你可以繼續比小四故事書佢睇,keep住佢對英文興趣,佢可能聽你講過而記得D讀音,或睇圖/上文下理估到故仔講mud,但亦可能不完全明白D vocab、grammer,所以唔好以為佢有
小四程度,學校教科書、較低程度故事書才是正餐,小四D書你當甜品吧。不過,我相信長久下去,你女D英文程度會highly above average.
公文我都唔太理解,才剛比兩個仔讀左1個月,公文無文字題可能係其中一個原因,又或者係唔係本身數學好差才去學公文呢,據公文老師講,一般都要4個月才會學到平學年。其實我既睇法都係呢D話哂課外學習,學D野都係outside syllabus,當甜品好了,始終學校syllabus既默書、測驗、考試,都係要嚴陣以待,唔好以為佢係外面讀過,程度會升級,測驗、考試唔使溫。

Rank: 5Rank: 5


3429
6#
發表於 08-5-15 00:37 |只看該作者
謝謝各位媽咪熱心回答。

現有以下問題 :

我今年不打算幫囡囡幫任何學術班, 即中英數普話等, 因為我發覺自已買多些 Exercise 比囡囡做已經很好, 同時好多 Exercise 都會有 CD, 發音等同一個當籍老師, 同時, 自己都講到順暢英文同普通話, 所以我決定今個暑假多買作業補充, 自己跟她補習打好根基。

請問我以上有無做錯, 有無唸錯方式, 有無行咗'怨王路', 白做, 請各位媽咪指教一下。

原文章由 Fion_Chan 於 08-5-14 13:54 發表
我覺得你可以繼續比小四故事書佢睇,keep住佢對英文興趣,佢可能聽你講過而記得D讀音,或睇圖/上文下理估到故仔講mud,但亦可能不完全明白D vocab、grammer,所以唔好以為佢有
小四程度,學校教科書、較低程度故事書才是正餐,小四 ...


2714
7#
發表於 08-5-15 02:05 |只看該作者
提示: 作者被禁止或刪除 內容自動屏蔽
簽名被屏蔽

Rank: 5Rank: 5


3429
8#
發表於 08-5-16 10:19 |只看該作者
各位

有位媽咪pm我, 講得好好, 我想同大家分享 :
(希望該位媽咪不介意, 我十分認同你的講法)

(1) 出面開嗰d班,好多真係好握錢, 師資好參差, 好多係渾時間

(2) 老師成日叫小朋友睇多d書, 我反而覺得幫助唔大, 一來如果書圖晝多, 好多時佢地被圖晝吸引, 根本無留心d字, 就算有留心, 都好容易過目即忘, 仲有就係睇完一本書, 都未必有答題技巧; 反之, 習作每次一個小姑事, 唔長唔短, 可以學到好多生字, 見得一兩次就識, 之後既問題, 真係唔係我地諗得到嗰種, 久而久之, 會訓練到佢高階既思考能力
==================================


其實我自己都有個同學家長, 佢同我講, 個 K3 囡好鐘意 Oxford Reading Tree (level 1 - Level 9 係親戚比佢的 ), 我話, 你個囡好利害, Level 6-9 都可以睇, 點知, 佢話個囡只係鐘意睇公仔, 當睇連環圖漫畫, 這點正肯定上述 (2) 的睇法。

而家好多媽咪買好多書本比小朋友睇, 但無陪讀, 只讓她睇公仔吧。我個人好喜歡買書本(連導讀 CD), 小朋友吸收很快, 家長又可以慳d 口水。

真係好多謝呢位熱心幫人的媽咪PM教路, 你令我呢個暑假會過得很充實, 呢幾日我會買很多 exercise 比個囡做。Thank you very much indeed.

Rank: 5Rank: 5


3300
9#
發表於 08-5-16 11:58 |只看該作者
這個問題應該是-怎樣才是正確的閱讀態度?

買了一本書比子女,要求他們自己閱讀,孩子一定取易捨難,比著我都係揀圖畫睇,睇完就算。要正確培養孩子的閱讀習慣,就要令孩子開竅。換句說話,父母在子女幼時已經需要開始陪讀,與他討論及分析書本內容,培養他理解及分析能力。然後才慢慢將陪讀的時間比例減少。

多做習作能否提供閱讀理解能力?

可能會有所幫助。就像當年我在填鴨式教育制度之下,都需要不停地做習作,在密集式訓練之下,成績可會是好了。但從習作中汲收的知識一定不及從書本中汲收的多,因為故事書內容包羅萬有,亦會講述時代背景、人物關係等等,從書本可學到的,是一點一滴,没有short cut。祇要具備閱讀的應有態度,孩子就會有所吸收,再加上將練習作為輔助工具,孩子的閱讀理解能力應會不俗的。

原文章由 Lily2003 於 08-5-16 10:19 發表
各位

有位媽咪pm我, 講得好好, 我想同大家分享 :
(希望該位媽咪不介意, 我十分認同你的講法)

(1) 出面開嗰d班,好多真係好握錢, 師資好參差, 好多係渾時間

(2) 老師成日叫小朋友睇多d書, 我反而覺得幫助唔大, 一 ...

Rank: 3Rank: 3


377
10#
發表於 08-5-16 13:29 |只看該作者
只是5歲多已看小四的reader, 太快了. 我覺得只要適合便可以. 正如grammar, 由小2至初中的課程都有, 在每個階段都加多一些, 由淺入深. 看書都是一樣, 希望他們看後能夠吸收知識, 用在寫作和理解上.

Rank: 5Rank: 5


3429
11#
發表於 08-5-16 17:03 |只看該作者
kyliema2006,

謝謝你, 你正正指出我要問的重點 :
===================
怎樣才是正確的閱讀態度?
父母在子女幼時已經需要開始陪讀,與他討論及分析書本內容,培養他理解及分析能力。然後才慢慢將陪讀的時間比例減少。
=================================

我記得教琴老師位媽媽同我講過, 佢由孩子年幼時陪伴練琴直至小朋友第七年後才完全無陪練, 今天她的兒子能拿到獎學金到美國深造鋼琴, 她當日陪伴的確無白費。

我由囡囡四個月大開始陪睇書, 轉眼間已五歲半了, 但個囡未會主能摷書睇, 鐘意的書只會收埋擁有, 每次都係我主動拿書出來一齊讀, 她才會投入, 爸爸講書比較沉悶, 平舖直敍, 個囡睇完本書好似無睇過無印象。

現請問 :
(1) 到底我要陪讀到何時 ???
(2) 如何陪養佢主動拿書看 ???
(3) 所為 : 衣來張手, 飯來張口
      我個囡係 書來張眼, 仲要我續隻續隻指埋比佢先睇,
      請教我應如何做好。

謝謝各位媽咪解答以上。


原文章由 kyliema2006 於 08-5-16 11:58 發表
這個問題應該是-怎樣才是正確的閱讀態度?

買了一本書比子女,要求他們自己閱讀,孩子一定取易捨難,比著我都係揀圖畫睇,睇完就算。要正確培養孩子的閱讀習慣,就要令孩子開竅。換句說話,父母在子女幼時已經需要開始陪讀,與他討論及分析書本內容,培養他理解及分析能力。然後才慢慢將陪讀的時間比例減少。

多做習作能否提供閱讀理解能力?

可能會有所幫助。就像當年我在填鴨式教育制度之下,都需要不停地做習作,在密集式訓練之下,成績可會是好了。但從習作中汲收的知識一定不及從書本中汲收的多,因為故事書內容包羅萬有,亦會講述時代背景、人物關係等等,從書本可學到的,是一點一滴,没有short cut。祇要具備閱讀的應有態度,孩子就會有所吸收,再加上將練習作為輔助工具,孩子的閱讀理解能力應會不俗的。


686
12#
發表於 08-5-16 18:01 |只看該作者
提示: 作者被禁止或刪除 內容自動屏蔽

Rank: 5Rank: 5


3300
13#
發表於 08-5-16 20:11 |只看該作者
我很認同學校需具備濃厚的閱讀氣氛,而家裡亦需每天定立閱讀時間,家裡亦要充分合作,營造寧靚的氣氛,一起閱讀。若孩子遇上有趣的題材時,自自然然就會刨書。唔刨書的原因,可能是書本沉悶,又或者是有很多其它的東西吸引他,又或是孩子本身未ready,未能完全理解文章。

記得當年小兒是從電視入手,他經常觀看Animal Planet, Discovery Channel,所以特別對天文、地理、動物感興趣,後來我們就買來有關書本,他漸漸就著迷了。選擇題材-需要投其所好呢!

原文章由 wisekid2007 於 08-5-16 18:01 發表
***
現請問 :
(1) 到底我要陪讀到何時 ???
(2) 如何陪養佢主動拿書看 ???
(3) 所為 : 衣來張手, 飯來張口
      我個囡係 書來張眼, 仲要我續隻續隻指埋比佢先睇,
      請教我應如何做好。

謝謝各位媽咪解答以 ...

[ 本文章最後由 kyliema2006 於 08-5-16 20:38 編輯 ]
‹ 上一主題|下一主題
返回列表
發新帖