關於集團
集團品牌
presslogic-logo
廣告查詢
工作機會
用戶登入
用戶名稱:
密      碼:
搜索
教育王國 討論區 小學雜談 用普通話教中文喺咪真係咁好?
發新帖
查看: 3011|回覆: 17
go

用普通話教中文喺咪真係咁好? [複製鏈接]

Rank: 3Rank: 3


382
1#
發表於 07-11-14 18:13 |只看該作者 |倒序瀏覽 |打印
「我手寫我心」和學好普通話是用普通話教中文的最大賣點,但是用普通話教中文喺咪真係咁好?
   0    0    0    0

醒目開學勳章 王國長老


59483
2#
發表於 07-11-14 20:52 |只看該作者
提示: 作者被禁止或刪除 內容自動屏蔽

Rank: 5Rank: 5


1371
3#
發表於 07-11-14 21:02 |只看該作者
原文章由 Charlotte_mom 於 07-11-14 20:52 硐表
我會話係, "有普通話"可能=一星期一堂, whereas"用普通話教中文"就基本上等於日日都有普通話堂, 你自己唸喇...
而家我地打開份報紙, 搵十份工, 九份都要識普通話, 你話而家d小朋友, 長大後會面對一個點既環境?
...



我亞仔小一, 學校都係用普通話教中文, 亞仔由開學到而家, 講普通話大胆咗, 其實小朋友最緊要肯講, 肯講就好快學得識

同埋如果用講慣普通話, 作文d文法都會好d

[ 本文章最後由 健朗媽咪 於 07-11-14 21:04 編輯 ]

Rank: 4


815
4#
發表於 07-11-14 21:42 |只看該作者
很贊成教中文用普通話,因為絕對可以提高中文水平

Rank: 5Rank: 5


2153
5#
發表於 07-11-15 09:22 |只看該作者
原文章由 daisykkqq 於 07-11-14 21:42 硐表
很贊成教中文用普通話,因為絕對可以提高中文水平


Totally agree esp. 寫作文筆技巧....

Rank: 3Rank: 3


261
6#
發表於 07-11-15 09:56 |只看該作者
我都好贊成,小兒今年的學校都用普通話教中文,他都放胆咗講普通話...

Rank: 4


744
7#
發表於 07-11-15 10:36 |只看該作者
「我手寫我口」是誤傳
寫文章有很多用詞在口語都不會用

Rank: 5Rank: 5


1757
8#
發表於 07-11-15 10:37 |只看該作者
我都好贊成,因為將來搵工都一定要識聽同識講普通話。

Rank: 3Rank: 3


169
9#
發表於 07-11-15 10:48 |只看該作者
The answer is"yes" if those Chinese teachers can speak good PTH.

Don't forget the failure of so called"英文學校" in HK. Do yu think students graduated in some of the EMI schools really speak fluent English?

Back to the issue on PMI. Well, how funny if teachers and students speak "唔喊唔淡"PTH during the lessons.

Rank: 3Rank: 3


415
10#
發表於 07-11-15 11:27 |只看該作者
有利的當然係普通話會講得好好, 但係我發覺都有個唔好處就係課堂上會用左好多時間係讀課文度, 相對係解釋詞語或課文方面會少左. 我女就因為係課堂度重複又重複咁讀課文而感厭煩, 她情願老師多些講關於課文既東西, 她覺得這樣重有意思得多!
我有小小疑問, 就係一個普通話講得好既人就是否中文一定會好呢?

另外我有興趣想知道, 小朋友係課堂上用普通話聽書和答問題, 但係當他們作文時是否亦會用普通話來思考呢?

[ 本文章最後由 melodyyy 於 07-11-15 11:39 編輯 ]

Rank: 3Rank: 3


447
11#
發表於 07-11-15 11:35 |只看該作者
我認為用普通話教中文是好的, 因為小兒由開學至今, 明顯對普通話冇咁抗拒, 而且咁講咗好多, 再加上學校同時有教拼音, 我覺得對佢將來都好D, 因為始終從小便學習會好D.

Rank: 5Rank: 5


3300
12#
發表於 07-11-15 11:41 |只看該作者
原文章由 melodyyy 於 07-11-15 11:27 硐表
有利的當然係普通話會講得好好, 但係我發覺都有個唔好處就係課堂上會用左好多時間係讀課文度, 相對係解釋詞語或課文方面會少左. 我女就因為係課堂度重複又重複咁讀課文而感厭煩, 她情願老師多些講關於課文既東西, 她 ...


那只好怪教師教授方法有問題,罪不在以普通話教授。因為小兒的學校就没有你所講的情況。

Rank: 4


963
13#
發表於 07-11-15 16:07 |只看該作者
我覺得是老師教學方法的問題,就算用廣東話教,如果小朋友唔記得,都要讀多幾次啦。
當然普通話好,不等如中文好。但全世界學中文的人,大都是用普通話學的,小朋友將來要面對很多競爭,普通話實在是必須學好的啊。
我囡囡學校亦是用普通話教中文,她已懂得看併音,課文內容亦能雙語讀出,只個別詞語不懂廣東話發音,但在預習下一課時卻能讀出課文,這使我覺很安慰。
在作文時,她仍常有廣東話語病,我在叫她改正時,只要提她用普通話讀一次她自己的作文,她便可將大部份語病改正,所以我很讚成用普通話教中文。

原文章由 melodyyy 於 07-11-15 11:27 硐表
有利的當然係普通話會講得好好, 但係我發覺都有個唔好處就係課堂上會用左好多時間係讀課文度, 相對係解釋詞語或課文方面會少左. 我女就因為係課堂度重複又重複咁讀課文而感厭煩, 她情願老師多些講關於課文既東西, 她 ...

Rank: 3Rank: 3


382
14#
發表於 07-11-15 17:59 |只看該作者
其實我相信大部份人都贊成學好普通話,但是怎樣達到這個目標才是最值得討論的。香港的中文老師的普通話標準嗎?懂得拚音就會說得準嗎?如果只是要小朋友敢說是不難的,但要說得標準的話,相信又要家長自己想辦法了。

Rank: 3Rank: 3


334
15#
發表於 07-11-15 18:38 |只看該作者
原文章由 melodyyy 於 07-11-15 11:27 硐表
有利的當然係普通話會講得好好, 但係我發覺都有個唔好處就係課堂上會用左好多時間係讀課文度, 相對係解釋詞語或課文方面會少左. 我女就因為係課堂度重複又重複咁讀課文而感厭煩, 她情願老師多些講關於課文既東西, 她 ...


小朋友用左一年的普通話中文教學,個人覺得,只係個人覺得,佢普通話聽講能力係好左。但係,由於佢自己睇課外書時都係用廣東話閱讀(如果用普通話佢會比較難理解),佢作句作文時,腦子亦都係用廣東話作,所以,他現有的寫作能力,肯定大多從自己看書而得益,而非用普通話教學。

依我觀察,除非他平時跟同學相處或在家都係用普通話,否則,我個人認為,學習中文語文運用上,還是比不上用廣東話學得快。進度較用廣東話教學的慢,不錯,孩子的時間都花在讀課文上。

可能我年紀大,在台灣讀了四年書,朋友一大半都係台灣人,平時都係講國語,初時回到香港都會很不小心講左國語,有時連廣東話音都唔正。但,當要我表達所思所想時,我用國語是無法完全表達內心感受的。當然,我寫日記時有時或寫文章時,個腦好多時都會出現普通話。但一旦有人同我傾計,我想真正完全表達自己的心思意念時,還是用母語先能徹底表達。

或許好像台灣一樣,唔理母語係咪講閩南話定客家話,有些學校,規定入學後只可以講國語,全校無時無刻都只可以講國語,連小息跟同學之間都一定要用國語來溝通,否則聽聞會罰架。用普通話溝通慣了,寫作時自然腦子就係出現普通話啦﹗

我諗如果從幼兒園開始,除了英文,全科及平時溝通都用普通話,效果會更好。

[ 本文章最後由 叮鈴 於 07-11-15 18:44 編輯 ]

Rank: 6Rank: 6


6922
16#
發表於 07-11-15 19:06 |只看該作者
也許我要求低, 但我覺得講得不標準都好過不敢講囉...
其實好多工作, 都未必要求有一等一的普通話程度, 我有朋友係中資銀行做過, 好多大陸人自己的普通話都帶有地方口音, 所以佢地都不介意我地有香港口音, 至緊要溝通到.
所以, 我係極度贊成極度嚮往用普通話教中文.

原文章由 esprincess 於 07-11-15 17:59 硐表
其實我相信大部份人都贊成學好普通話,但是怎樣達到這個目標才是最值得討論的。香港的中文老師的普通話標準嗎?懂得拚音就會說得準嗎?如果只是要小朋友敢說是不難的,但要說得標準的話,相信又要家長自己想辦法了。 ...

Rank: 2


39
17#
發表於 07-11-19 13:53 |只看該作者

回覆 #1 emmyfok 的文章

Hello all

I also agree that the ability in speaking good PTH is a must in our next generation.  Howeve, I personally have a question in :- Speaking ability in PTH vs the standard in 'use of Chinese'.

My son's school teaches Chinese in PTH.  He is in P2 and speaks PTH in class (not very fluent).  But, he mixes a lot of cantonese into his composition.

Any ideas that at what stage can we see the benefits from learning Chinese in PTH??  My son does not do Chinese comprehension very well.  Does it related??  How do you compare the success of teaching Chinese in PTH and cantonese ??

Rank: 8Rank: 8


17382
18#
發表於 07-11-19 16:44 |只看該作者
出曾post sorry
‹ 上一主題|下一主題
返回列表
發新帖