關於集團
集團品牌
presslogic-logo
廣告查詢
工作機會
用戶登入
用戶名稱:
密      碼:
搜索
教育王國 討論區 小學雜談 2008-2009入小一, 直資或私校報名未? 有無觀校活動? ...
查看: 3835|回覆: 22
go

2008-2009入小一, 直資或私校報名未? 有無觀校活動? [複製鏈接]

Rank: 5Rank: 5


1659
1#
發表於 07-6-12 16:49 |只看該作者

2008-2009入小一, 直資或私校報名未? 有無觀校活動?

Dear Mama,

Have any new for Primary 1 student enrollment?

Thanks
TTJTmama

Rank: 2


85
2#
發表於 07-6-12 17:08 |只看該作者

Re: 2008-2009入小一, 直資或私校報名未? 有無觀校活動?

優才,真道,聖母 開始申請了.

Rank: 5Rank: 5


1659
3#
發表於 07-6-13 10:44 |只看該作者

Re: 2008-2009入小一, 直資或私校報名未? 有無觀校活動?

How about Hong Kong Island side?

Please advise,

Thanks
TTJTmama

Rank: 6Rank: 6


5451
4#
發表於 07-6-13 11:47 |只看該作者

Re: 2008-2009入小一, 直資或私校報名未? 有無觀校活動?

咁早!!! How about Shatin and Kowloon side?

Rank: 5Rank: 5


4747
5#
發表於 07-6-13 12:05 |只看該作者

Re: 2008-2009入小一, 直資或私校報名未? 有無觀校活動?

anixon 寫道:
咁早!!! How about Shatin and Kowloon side?


Music School has first round interview this month.  The more popular ones usually start application in Sept and interview in Oct.

Rank: 5Rank: 5

醒目開學勳章


2285
6#
發表於 07-6-13 12:10 |只看該作者

Re: 2008-2009入小一, 直資或私校報名未? 有無觀校活動?

不如知道既媽咪就寫出黎, 等大家有個參考! : 我都想知九龍區!

Rank: 1


9
7#
發表於 07-6-13 14:14 |只看該作者

Re: 2008-2009入小一, 直資或私校報名未? 有無觀校活動?

真道書院 in Tiu King Leng - deadline for application form will be on 23/6/07.

Others school in Tseung Kwan O have not announce yet.

Rank: 5Rank: 5


3610
8#
發表於 07-6-13 15:05 |只看該作者

Re: 2008-2009入小一, 直資或私校報名未? 有無觀校活動?

PLK CKY 簡介會 for 08/09

30 Jun 2007 (Sat)
Session A - 9am -10:30am
Session B - 11am -12:30pm

Venue : 銅鑼灣天后廟道62號 (temp campus)

Rank: 5Rank: 5


4747
9#
發表於 07-6-13 15:16 |只看該作者

Re: 2008-2009入小一, 直資或私校報名未? 有無觀校活動?

香港浸會大學附屬學校王錦輝中小學
2008/09年度小一入學簡介會(第二埸)
(更新日期:2007-05-28)
由於簡介會反應熱烈,現特加開一場;詳情如下:
日期:2007年6月28日 (星期四)
時間:下午6:30 - 8:00pm
地點:中學部禮堂

First 簡介會 will be on June 23, seems to be full already.  So a lot of people are interested?  

Rank: 5Rank: 5


1270
10#
發表於 07-6-13 15:29 |只看該作者

Re: 2008-2009入小一, 直資或私校報名未? 有無觀校活動?

Sorry, I want to know what is the Chinese name of this school.  Thanks.

HuiTung 寫道:
PLK CKY 簡介會 for 08/09

30 Jun 2007 (Sat)
Session A - 9am -10:30am
Session B - 11am -12:30pm

Venue : 銅鑼灣天后廟道62號 (temp campus)

Rank: 5Rank: 5


3614
11#
發表於 07-6-13 16:22 |只看該作者

Re: 2008-2009入小一, 直資或私校報名未? 有無觀校活動?

保良局蔡繼有學校

SandyWu 寫道:
Sorry, I want to know what is the Chinese name of this school.  Thanks.

[quote]
HuiTung 寫道:
PLK CKY 簡介會 for 08/09

30 Jun 2007 (Sat)
Session A - 9am -10:30am
Session B - 11am -12:30pm

Venue : 銅鑼灣天后廟道62號 (temp campus)
[/quote]

Rank: 5Rank: 5


2839
12#
發表於 07-6-13 16:39 |只看該作者

Re: 2008-2009入小一, 直資或私校報名未? 有無觀校活動?

So can we still join the first round of gov't central allocation?
WYmom 寫道:
The more popular ones usually start application in Sept and interview in Oct.
;-) :-o 8-) :-? :-P :-x

Rank: 5Rank: 5


4747
13#
發表於 07-6-13 17:09 |只看該作者

Re: 2008-2009入小一, 直資或私校報名未? 有無觀校活動?

safarimama 寫道:
So can we still join the first round of gov't central allocation? [quote]
WYmom 寫道:
The more popular ones usually start application in Sept and interview in Oct.
[/quote]

Yes, but if you accept the offer from any DSS (直資) before the first round results (announced in Nov normally), then I think you will not get a place in govt school even applied.

Rank: 3Rank: 3


230
14#
發表於 07-6-13 18:04 |只看該作者

Re: 2008-2009入小一, 直資或私校報名未? 有無觀校活動?

九龍塘啟思已開始報名。
優才這星期六有簡介會。

Rank: 5Rank: 5


1270
15#
發表於 07-6-13 18:12 |只看該作者

Re: 2008-2009入小一, 直資或私校報名未? 有無觀校活動?

KLLP,

Noted, thanks.

[quote]
KLLP 寫道:
保良局蔡繼有學校

Rank: 2


87
16#
發表於 07-6-13 18:45 |只看該作者

Re: 2008-2009入小一, 直資或私校報名未? 有無觀校活動?

這天正是音小及真道面試的日子,所以我都去唔到lu,唔知會唔會重有第2次的簡介會呢?? 或上綱有無得download form呢?? ~.~

HuiTung 寫道:
PLK CKY 簡介會 for 08/09

30 Jun 2007 (Sat)
Session A - 9am -10:30am
Session B - 11am -12:30pm

Venue : 銅鑼灣天后廟道62號 (temp campus)

Rank: 3Rank: 3


315
17#
發表於 07-6-13 20:01 |只看該作者

Re: 2008-2009入小一, 直資或私校報名未? 有無觀校活動?

  

Rank: 5Rank: 5


3610
18#
發表於 07-6-14 08:42 |只看該作者

Re: 2008-2009入小一, 直資或私校報名未? 有無觀校活動?

xiaong 寫道:
九龍塘啟思已開始報名。


But I can't find anything related to 08/09 application from its website ...   

Rank: 3Rank: 3


230
19#
發表於 07-6-14 22:05 |只看該作者

Re: 2008-2009入小一, 直資或私校報名未? 有無觀校活動?

I got the application form from their open day on last satuarday.  You may call them (23360266) to see how to get one.

Rank: 5Rank: 5


3610
20#
發表於 07-6-15 08:19 |只看該作者

Re: 2008-2009入小一, 直資或私校報名未? 有無觀校活動?

Thanks! xiaong!  
‹ 上一主題|下一主題
返回列表
發新帖