關於集團
集團品牌
presslogic-logo
廣告查詢
工作機會
用戶登入
用戶名稱:
密      碼:
搜索
教育王國 討論區 小學雜談 國際基督教優質音樂中學暨小學
查看: 28527|回覆: 175
go

國際基督教優質音樂中學暨小學 [複製鏈接]

Rank: 3Rank: 3


225
1#
發表於 04-11-6 22:03 |只看該作者

國際基督教優質音樂中學暨小學

小女原先就讀中文小學五年級及小兒四年級成績平平,現想插班就讀,但因國際基督教優質音樂中學暨小學是英文學校怕難識應,很苦惱請給予意見,謝謝!     

:-|  :-|  :-|  :-|

Rank: 2


34
2#
發表於 04-11-6 22:50 |只看該作者

Re: 國際基督教優質音樂中學暨小學

學校是否已錄取了你的兩位寶貝?若是,便和學校聯絡,提出你的憂慮,看看校長和老師有甚麼辦法幫助他們。另一方面,要考慮自已付出多一點時間,陪寶貝溫習和看英文書。在一間一條龍學校內,你的寶貝有很多年時間去追呢,重要的是他們有否鬥志和機會。

Rank: 3Rank: 3


225
3#
發表於 04-11-7 15:53 |只看該作者

Re: 國際基督教優質音樂中學暨小學

Thank a lot

Rank: 2


41
4#
發表於 04-11-7 22:35 |只看該作者

Re: 國際基督教優質音樂中學暨小學

據我所知, 上英文課時, 他們把不同程度的小孩分開上課的, 所以應該可以很快追上. 同時小學只是英文和數學是英語教學, 到中學後才增多英語教學的科目.

希望幫到你.

Rank: 1


19
5#
發表於 04-11-8 01:08 |只看該作者

Re: 國際基督教優質音樂中學暨小學

My kid is now a P1 student in ICQM.  Apart from English subject, they also use English text book in Maths subject.  For example: 1 plus 1 = 2; 2 minus 1 leaves 1 etc...

Students are grouped by level of English.  Different class has different set of English books, so if your kids were accepted by the school, I think they can catch up easily.

Another main thing is - do your kids play any music instruments?  I think this may help with their application.  Regarding their English - you could get someone to teach them English?

Rank: 3Rank: 3


309
6#
發表於 04-11-8 01:11 |只看該作者

Re: 國際基督教優質音樂中學暨小學

How much is the school fee?

Rank: 1


19
7#
發表於 04-11-8 01:29 |只看該作者

Re: 國際基督教優質音樂中學暨小學

About HK$4k a month (can't remember the exact fee cos my husband pays it...hee hee...).  This includes the tution fee and the music lesson fee - you can check this out from their website.

Rank: 2


36
8#
發表於 04-11-8 09:10 |只看該作者

Re: 國際基督教優質音樂中學暨小學

Hi AKAK,

Thanks so much for your sharing of ICQM.  So, what's your overall comment of this school?

Thanks!

Rank: 1


19
9#
發表於 04-11-8 10:39 |只看該作者

Re: 國際基督教優質音樂中學暨小學

I think ICQM is good.  They seems to be organised and systematic....my other son studies in Logos but I prefer ICQM....

Rank: 1


14
10#
發表於 04-11-8 12:26 |只看該作者

Re: 國際基督教優質音樂中學暨小學

Can you list out the differences between ICQM and Logos?

Rank: 3Rank: 3


225
11#
發表於 04-11-8 14:03 |只看該作者

Re: 國際基督教優質音樂中學暨小學

PakWingMa , AKAK:

好多謝你地話我知,咁我都無咁擔心…因為為左佢地,個女讀過三間小學啦…(一年級時個女間學校都好好但見佢真係讀得好辛苦,咁啱有間好活動嘅小學開,見佢開辦理念都幾好未試下la,點知慘la,簡直係惡夢開始,個女(三年級)返黎成日話d同學好曳好噪都聽唔到先生講乜,個仔(一年級)仲慘,怕英文怕到收埋功課成個星期冇交都冇人知,就係咁就過左一年…個腦真係好累,唔知點算,自己又唔識,問老公又話唔知,自己又唔係知識份子,但都想d仔女好ga ma!最後我問個女班主任意見,連佢都贊成轉校話唔好浪費左個女!死未!就係咁又轉一間喇!唉個女仲要重讀tim因為跟唔番正常學校進度,個仔無辦法la一年級學位有限,冇得重讀有補習追番。)佢地有補習,學緊拼音,課外活動都係參加英文班,都係怕佢地升中時唔習慣…個女都好d乜都要學,幾年芭蕾舞底,而家學緊拉丁舞同中國舞,老師話佢對音樂節奏感好好應該都有d幫助掛?!本來學緊古箏都停左啦,轉學鋼琴,希望機會大d啦!
真係好多謝,好多謝你地比意見我,如果唔係我可能連問答會都唔敢去。
Thanks a lot  

Rank: 1


19
12#
發表於 04-11-8 14:30 |只看該作者

Re: 國際基督教優質音樂中學暨小學

The main difference is, I at least know what the ICQM son is learning each day - they have textbooks and workbooks so I know which level he is at.  Also, after assessment, ICQM lets students to take back home the papers so I know, not just how many marks he's got but also more clearly about his level.

Logos - I don't know what this son is learning each day cos no text book/workbook.  Only pieces of worksheets he brings back every day so I can only guess what he is learning every day.  After assessment, I only know how many marks my son has got e.g. 14/15, 69/100, 40/50 etc but Logos don't let them bring to home the papers (they said this is the school's property...) so I really have no idea about what level he's actually at!  Only letting me know the marks is meaningless.  14/15 could be a very good result or a very "so so" result, all depends on the papers.

Well, but both kids are happy with their schools.

Rank: 5Rank: 5


3186
13#
發表於 04-11-8 15:11 |只看該作者

Re: 國際基督教優質音樂中學暨小學

sweetlvhk,

Would you mind telling what is the second activity school your daughter study?

Rank: 3Rank: 3


225
14#
發表於 04-11-8 16:39 |只看該作者

Re: 國際基督教優質音樂中學暨小學

AKAK,

Thank you for your help !令我認知得更多,學校網頁內的介紹比較層面化,很難想象實情是怎樣。若然你有機會知道高年級生的學習情況,可否告知?再一次謝!

Rank: 3Rank: 3


225
15#
發表於 04-11-8 17:20 |只看該作者

Re: 國際基督教優質音樂中學暨小學

ALAL,

講學校名我怕會得罪好多人…看過他們TOPIC內容…在他們心目中這所學校是神給他們一生最大恩賜似的,所以不直接說學校名了;同當時我對子女是首輪學生,(當時那些學生(什麼型都有)、校長(有大事發生不會回覆那種,直到家長要報警!)、家長會主席(有關係人仕)及家長會內的家長(自助午飯學生未下課便像餓鬼般說學生午飯時他們便沒有了!還偏心到有些學生要加添食物時說他吃得太多而不准!當然我小兒曾是受害者,還有小女(她較有食神)親眼目擊情況!)現在想起都可怕。但是這所學校現在是怎樣實在不知曉了。我對仔女現時分別就讀五年級和四年級,只要你計算一下都不難猜中!

Rank: 3Rank: 3


225
16#
發表於 04-11-8 22:53 |只看該作者

Re: 國際基督教優質音樂中學暨小學

AKAK,

WHICH IS LOGOS? THANKS

Rank: 1


19
17#
發表於 04-11-8 23:00 |只看該作者

Re: 國際基督教優質音樂中學暨小學

It's Logos Academy 真道書院.

Rank: 2


41
18#
發表於 04-11-8 23:13 |只看該作者

Re: 國際基督教優質音樂中學暨小學

AKAK,

ICQM的英文程如何? 有沒有 oral 堂和 phonetics 學? 中文是否用普通話?

每個學生都要學一種樂器, 校長在簡介會說是一對一至三教, 他們有這麼多老師應付嗎?

不好意思, 太多問題了, 因為我都想兒子讀ICQM, 謝謝!

Rank: 5Rank: 5


1569
19#
發表於 04-11-8 23:13 |只看該作者

Re: 國際基督教優質音樂中學暨小學

sweetlvhk 寫道:
ALAL,

講學校名我怕會得罪好多人…看過他們TOPIC內容…在他們心目中這所學校是神給他們一生最大恩賜似的,所以不直接說學校名了;同當時我對子女是首輪學生,(當時那些學生(什麼型都有)、校長(有大事發生不會回覆那種,直到家長要報警!)、家長會主席(有關係人仕)及家長會內的家長(自助午飯學生未下課便像餓鬼般說學生午飯時他們便沒有了!還偏心到有些學生要加添食物時說他吃得太多而不准!當然我小兒曾是受害者,還有小女(她較有食神)親眼目擊情況!)現在想起都可怕。但是這所學校現在是怎樣實在不知曉了。我對仔女現時分別就讀五年級和四年級,只要你計算一下都不難猜中!


sweetlvhk
我真係估唔到係邊間喎,可否pm話我知呢?因我老公好想比阿女讀d好活動0既學校,但我又好擔心「一指錯,滿盤皆落索」。

另外,我對呢間音小都好有興趣,因為佢係基督教學校、好近屋企同埋最重要係以英文教學嘛。

kae

Rank: 1


19
20#
發表於 04-11-8 23:54 |只看該作者

Re: 國際基督教優質音樂中學暨小學

PakWingMa,

Opposs...I may have sent the reply to you directly by email (wrong button)...if yes, you may like to post it to the forum so other people could see?  If not, I'll retype it (new user to the system so need to get used to it)!
:wink:
‹ 上一主題|下一主題
返回列表
發新帖