教育王國
標題: 家長恐子女變「做功課機器」 [打印本頁]
作者: 王家爸爸 時間: 14-6-13 15:48 標題: 家長恐子女變「做功課機器」
本帖最後由 王家爸爸 於 14-6-14 06:52 編輯
【太陽報專訊】 教育局為實施長達十二年的小學生功課量上限「鬆綁」,在更新《基礎教育課程指引》時刪去初小及高小學生家課書寫量的上限要求,轉由學校自行制定功課量;有家長直言小學生的功課量上限早已形同虛設,「做到飯都無得食,連瞓覺都無時間」,擔心取消上限後,小學生進一步慘變「做功課機器」。
稱難「一刀切」設限
教育局昨公布,已更新課程發展議會於○二年出版的《基礎教育課程指引(小一至中三)》小學部分,包括刪去原先指引規定「初小學生每日書寫練習家課不應超過三十分鐘,高小學生每日書寫練習家課不應多於六十分鐘」的功課上限要求;及在德育及公民教育加入「誠信」及「關愛」等價值觀和態度培育。政府解釋,現時的家課形式愈趨多樣化,難以訂定一個「一刀切」及量化的上限要求。
「食飯瞓覺都無時間」
再加上近年研究顯示,大部分小學生認同過量的機械式抄寫現象已得到改善,故刪去家課書寫量上限要求,轉由學校依據校本方針協調各班的家課量。
九龍城區家長教師會聯會會長陳鳳雯直言,指引的上限早形同虛設,小學生每日平均需花上四小時應付八至九份功課,又指不少家長為爭取時間會安排子女在快餐店一邊吃東西一邊做功課,「有啲上完補習班返屋企又要做功課,做到飯都無得食,連瞓覺都無時間。」她質疑當局是藉以將功課量大的責任推卸予學校。
香港教育學院國際教育與終身學習學系助理教授胡少偉指,個別歐美國家已提倡「唔帶功課返屋企」,以提升學生創意,反觀香港家長觀念停留於功課多才是好學校,指這會減低學生的學習動機。
作者: 王家爸爸 時間: 14-6-13 15:49
大家怕唔怕?
作者: awah112 時間: 14-6-13 16:39
提示: 作者被禁止或刪除 內容自動屏蔽
作者: yamyau 時間: 14-6-13 17:43
回覆 awah112 的帖子
me too
作者: Joba 時間: 14-6-13 20:10 標題: 回覆:家長恐子女變「做功課機器」
相信利用教育,從小篏制香港人思想。令我們都無思想空間,再加上每天國民教育。
我們下一代真可悲

作者: 11B 時間: 14-6-13 20:48 標題: 回覆:家長恐子女變「做功課機器」
教局痴哂線 

作者: 王家爸爸 時間: 14-6-13 20:53
11B 發表於 14-6-13 20:48 
教局痴哂線
大家多得“唔得掂”唔少。
作者: daisy17772 時間: 14-6-13 21:18
「初小學生每日書寫練習家課不應超過三十分鐘... 」 But my children's school definitely violates this almost every other day..... this limit is unrealistic , I don't see my children's school has complied with this guideline ...
作者: cyberpigpig 時間: 14-6-13 21:22
身為家長都唔想小朋友讀得辛苦, 但無奈我地都係"被迫".
做功課做得多不等於會叻過人, 反而對小朋友既身心發展都有不良影響. 佢地連做運動, 玩下, 伸展下根骨既時間都冇, 而且要承受不必要既壓力,
學識思考對小朋友帶黎更多益處, 我地既社會唔需要死做既牛, 而係要更多既喬布斯!
作者: 小曳人 時間: 14-6-13 21:30
其實,本身有幾多學校跟?!
我睇唔到呢句指引有乜效力
所以,就算無,應該唔會有影響
作者: cyberpigpig 時間: 14-6-13 21:35
教育局應該加強管制, 而唔係放寬囉
作者: w_y 時間: 14-6-13 21:44
指引確係形同虛設, 但作為教育局, 對於一些有利學生的宗旨, 理應堅持及推廣,作為一個姿態都要啦, 而家咁, 俾人感覺係連教育局都覺得應該多功課係正常。
呢個政府, 好攪唔攪, 應做唔做, 唔應做就做足做凸. 根本就有心想你班香港人走
作者: Mighty 時間: 14-6-13 21:59
「及在德育及公民教育加入「誠信」、、、、」?誠信?講笑LA,有689、吾洗講誠信架、連律政司都可以昨日、今日、、。 誠信、、、収皮LA.
作者: rean_chau 時間: 14-6-13 22:01 標題: 回覆:家長恐子女變「做功課機器」
與其監管功課量不如果監管課程,認真檢討學齡需要同程度。乜科都考乜科都評估,搞到學生同家長都癲左咁,就算無功課都無停手咁做練習。

作者: 仔仔錫錫你 時間: 14-6-13 22:01
好多學校鬼“銀”眼,睇成「初小學生每日書寫練習家課不可少過三十分鐘,高小學生每日書寫練習家課不應少於六十分鐘」
作者: 青青河邊草 時間: 14-6-14 17:39 標題: 引用:指引確係形同虛設,+但作為教育局,+對於一些
原帖由 w_y 於 14-06-13 發表
指引確係形同虛設, 但作為教育局, 對於一些有利學生的宗旨, 理應堅持及推廣,作為一個姿態都要啦, 而家咁, ...
佢地連人地違規收2800報名費都唔夠膽出聲,仲好快批左,你信呢個教育局識做啲乜?? 欺善怕惡

作者: superccc 時間: 14-6-14 19:28 標題: 回覆:家長恐子女變「做功課機器」
做得功課多,唔代表好!
多啲時間去下郊外,行山!
或者去下科學館丶太空館。
學到知識會更多

作者: 王家爸爸 時間: 14-6-14 21:43
仔仔錫錫你 發表於 14-6-13 22:01 
好多學校鬼“銀”眼,睇成「初小學生每日書寫練習家課不可少過三十分鐘,高小學生每日書寫練習家課不應少於 ...
你說得對,現實情況是好多時高小生每日做家課至少需要3小時。 
作者: 王家爸爸 時間: 14-6-14 21:50
superccc 發表於 14-6-14 19:28 
做得功課多,唔代表好!
多啲時間去下郊外,行山!
或者去下科學館丶太空館。
中國人的思維模式,參觀、郊遊、行山後,心裡沒有底。但多做功課後,心裡有底,覺得有把握在考試中取得好成績。
作者: castle100 時間: 14-6-14 22:28
太可悲了..咁多功課..
作者: MASAYA 時間: 14-6-14 22:45
社會人士覺得待遇不合理會罷工, 學生家長覺得不合理會唔會罷課?
作者: xyzroom 時間: 14-6-14 23:19 標題: 回覆:MASAYA 的帖子
我阿仔有時D嘢多到要一路做功課,一路餵佢食飯,做到11点都未完,我都要幫佢手填吓顏色。試过佢真係好眼瞓,未做完果D我幫佢做,有時見佢真係好慘

作者: calbee6 時間: 14-6-15 00:18 標題: 回覆:家長恐子女變「做功課機器」
香港學生好可憐,有邊個可以救救伛地呀

作者: 王家爸爸 時間: 14-6-15 07:34
xyzroom 發表於 14-6-14 23:19 
我阿仔有時D嘢多到要一路做功課,一路餵佢食飯,做到11点都未完,我都要幫佢手填吓顏色。試过佢真係好眼瞓 ...
做到11点都未完?
邊間學校的老師咁大整蠱?
作者: Soundervolt 時間: 14-6-15 08:48 標題: 引用:我阿仔有時D嘢多到要一路做功課,一路餵佢
原帖由 xyzroom 於 14-06-14 發表
我阿仔有時D嘢多到要一路做功課,一路餵佢食飯,做到11点都未完,我都要幫佢手填吓顏色。試过佢真係好眼瞓 ...
應該了解箇中問題,未必關功課過多嘅問題。如果要經常做功課做到咁夜,會唔會係本身未能控制好做功課同埋生活作息時間呢?要餵食會變成依賴,小朋友會更放軟手腳。

作者: superccc 時間: 14-6-15 10:14 標題: 回覆:家長恐子女變「做功課機器」
同意!能力也可能是問題,找中原因

作者: misstsangivy 時間: 14-6-15 10:20 標題: 回覆:家長恐子女變「做功課機器」
有沒有指引也沒關係吧! 家長亦偏愛這種學校!

作者: superccc 時間: 14-6-15 10:34 標題: 引用:有沒有指引也沒關係吧!+家長亦偏愛這種學
原帖由 misstsangivy 於 14-06-15 發表
有沒有指引也沒關係吧! 家長亦偏愛這種學校!
同意,除非立法例,禁止學校教高一級,每天限制功課量。
可參考下歐美國家

作者: 王家爸爸 時間: 14-6-15 10:36
misstsangivy 發表於 14-6-15 10:20 
有沒有指引也沒關係吧! 家長亦偏愛這種學校!
真系有很多家長愛這種學校。 
作者: skkeung 時間: 14-6-15 10:59 標題: 引用:+本帖最後由+王家爸爸+於+14-6-14+06:52+編
原帖由 王家爸爸 於 14-06-13 發表
本帖最後由 王家爸爸 於 14-6-14 06:52 編輯
【太陽報專訊】 教育局為實施長達十二年的小學生功課量上限 ...
當無功課,此學校肯定無人讀!有些家長,投訴學校少功課呢!

作者: 王家爸爸 時間: 14-6-15 11:12
skkeung 發表於 14-6-15 10:59 
當無功課,此學校肯定無人讀!有些家長,投訴學校少功課呢!
學校真系左右做人難。
作者: Yanamami 時間: 14-6-15 11:33
xyzroom 發表於 14-6-14 23:19 
我阿仔有時D嘢多到要一路做功課,一路餵佢食飯,做到11点都未完,我都要幫佢手填吓顏色。試过佢真係好眼瞓 ...
SFA禁辛苦架?
作者: 王家爸爸 時間: 14-6-15 11:48
Yanamami 發表於 14-6-15 11:33 
SFA禁辛苦架?
只是好奇,你怎知他是SFA的學生?
作者: 瑩瑩老豆 時間: 14-6-15 16:03
王家爸爸 發表於 14-6-13 15:49 
大家怕唔怕?
聽唔少家長話花好多時間做功課, 乜原來有指引咩? 其實有冇學校跟?
作者: xyzroom 時間: 14-6-15 18:52 標題: 引用:Quote:xyzroom+發表於+14-6-14+23:19+我阿
原帖由 王家爸爸 於 14-06-15 發表
做到11点都未完?
邊間學校的老師咁大整蠱?
其实又唔係全部学校功課,仲有補習社,加上阿仔细,做嘢慢,所以唔係学術上的功課都係我來,不過二年級功課又真係偏向多

作者: xyzroom 時間: 14-6-15 18:53 標題: 引用:Quote:Yanamami+發表於+14-6-15+11:33+SFA
原帖由 王家爸爸 於 14-06-15 發表
只是好奇,你怎知他是SFA的學生?
係囉,我都想知

作者: 王家爸爸 時間: 14-6-15 20:14
xyzroom 發表於 14-6-15 18:53 
係囉,我都想知
原來名校是這樣煉出來的。
作者: 王家爸爸 時間: 14-6-15 20:20
瑩瑩老豆 發表於 14-6-15 16:03 
聽唔少家長話花好多時間做功課, 乜原來有指引咩? 其實有冇學校跟?
家長知道有指引也不會告訴子女。 
作者: xyzroom 時間: 14-6-15 21:07 標題: 引用:Quote:xyzroom+發表於+14-6-15+18:53+係囉
原帖由 王家爸爸 於 14-06-15 發表
原來名校是這樣煉出來的。
諗起都暈

作者: Yanamami 時間: 14-6-15 22:40
本帖最後由 Yanamami 於 14-6-15 22:41 編輯
xyzroom 發表於 14-6-15 18:53 
係囉,我都想知
Eeee?唔通我誤會左?
http://www.edu-kingdom.com/forum.php?mod=viewthread&tid=2806072
http://www.edu-kingdom.com/forum.php?mod=viewthread&tid=2768607
作者: xyzroom 時間: 14-6-16 01:17 標題: 引用:+本帖最後由+Yanamami+於+14-6-15+22:41+編
原帖由 Yanamami 於 14-06-15 發表
本帖最後由 Yanamami 於 14-6-15 22:41 編輯
咦,你追蹤我,唔通我做咗名星

作者: bigboy129 時間: 14-6-16 02:35 標題: 引用:大家怕唔怕?
原帖由 王家爸爸 於 14-06-13 發表
大家怕唔怕?
怕什麼?

作者: bigboy129 時間: 14-6-16 02:37 標題: 引用:我阿仔有時D嘢多到要一路做功課,一路餵佢
原帖由 xyzroom 於 14-06-14 發表
我阿仔有時D嘢多到要一路做功課,一路餵佢食飯,做到11点都未完,我都要幫佢手填吓顏色。試过佢真係好眼瞓 ...
轉校啦!

作者: bigboy129 時間: 14-6-16 02:40 標題: 引用:Quote:xyzroom+發表於+14-6-14+23:19+我阿
原帖由 王家爸爸 於 14-06-15 發表
做到11点都未完?
邊間學校的老師咁大整蠱?
點可能會做到甘夜,其實會唔會問題在小朋友到!

作者: bigboy129 時間: 14-6-16 02:40 標題: 引用:同意!能力也可能是問題,找中原因
+
原帖由 superccc 於 14-06-15 發表
同意!能力也可能是問題,找中原因
May be SEN.

作者: 王家爸爸 時間: 14-6-16 08:55
bigboy129 發表於 14-6-16 02:40 
May be SEN.
Special Educational Needs?
作者: 已刪除用戶 時間: 14-6-16 11:55
呀仔都係 sfa 讀小二,一星期有一、兩日係學校已完成當日功課,平時九點半前已經訓緊,考試日都未試過十點後上床。做功課都做到十一點?無乜可能!
作者: 王家爸爸 時間: 14-6-16 12:39
yuenkw 發表於 14-6-16 11:55 
呀仔都係 sfa 讀小二,一星期有一、兩日係學校已完成當日功課,平時九點半前已經訓緊,考試日都未試過十點 ...
有趣,點解同一間學校有兩種完全不同的意見?
作者: 王家爸爸 時間: 14-6-16 12:41
是否因為高低小的區別呢?還是因為不同的老師有不同的要求?
作者: ANChan59 時間: 14-6-16 12:56 標題: 回覆:家長恐子女變「做功課機器」
功課多少,亦要考慮孩子是否爽手,可能A孩子用30分鐘,B孩子要三個小將。
我不會看指引,我看學校一向情況及口碑,功課不用太多,如果自己選擇一間超多功課學校,又望它減少功課,是不切實際的期望。
如果在東區,你選基灣,就不要埋怨甚麼教育局,不然.何來80至90%Band 1。

作者: little_yolky 時間: 14-6-16 13:21
王家爸爸 發表於 14-6-16 12:39 
有趣,點解同一間學校有兩種完全不同的意見?
有乜奇怪, 我小學出名谷, 一家五口都响果度讀。我覺得學校唔錯, 仲諗住俾阿囡20分入, 但家姐們幾乎用死諫形式勸我唔好制, 話係咪想谷死個囡。我讀書時又覺得好輕鬆喎。所以, 一樣米養百樣人, 就算同一阿爸阿媽出都有長短, 唔奇。
作者: 王家爸爸 時間: 14-6-16 13:24
ANChan59 發表於 14-6-16 12:56 
功課多少,亦要考慮孩子是否爽手,可能A孩子用30分鐘,B孩子要三個小將。
我不會看指引,我看學校一向情況 ...
基灣一向都系好勁的學校,記得幾年前有一次去嘉亨灣睇樓,個地產代理亦以此為賣點。聽她說,好似有一年基灣有10個學生入左SPCC和DXS。
作者: 王家爸爸 時間: 14-6-16 13:29
little_yolky 發表於 14-6-16 13:21 
有乜奇怪, 我小學出名谷, 一家五口都响果度讀。我覺得學校唔錯, 仲諗住俾阿囡20分入, 但家姐們幾乎用死諫形 ...
明白,因人而異。並沒有 One-size-fits-all 的學校。
作者: flower9 時間: 14-6-16 13:32
提示: 作者被禁止或刪除 內容自動屏蔽
作者: Obiepapa 時間: 14-6-16 13:44 標題: 引用:Quote:仔仔錫錫你+發表於+14-6-13+22:01+好
原帖由 王家爸爸 於 14-06-14 發表
你說得對,現實情況是好多時高小生每日做家課至少需要3小時。
王爸爸,無功課的公立學校你夠吾夠膽去先
美國好多公立學校亞洲人系吾去的。

作者: 王家爸爸 時間: 14-6-16 13:49
flower9 發表於 14-6-16 13:32 
有時個衰豬hea住做功課, 都好激氣
似乎HEA已經是新一代的特點,由小學生到大學生都可以好HEA。所以家長教得到小朋友唔HEA已經是成功的一半。
作者: 王家爸爸 時間: 14-6-16 13:50
Obiepapa 發表於 14-6-16 13:44 
王爸爸,無功課的公立學校你夠吾夠膽去先美國好多公立學校亞洲人系吾去的。
...
絕對同意! 
作者: Obiepapa 時間: 14-6-16 13:57 標題: 引用:Quote:Obiepapa+發表於+14-6-16+13:44+王爸
原帖由 王家爸爸 於 14-06-16 發表
絕對同意!
其實功課多,都好講學生程度。如果限制功課時間,私立直資好快全部是名校。現在的教育制度只是一個平衡方案。

作者: Obiepapa 時間: 14-6-16 14:01 標題: 引用:Quote:yuenkw+發表於+14-6-16+11:55+呀仔都
原帖由 王家爸爸 於 14-06-16 發表
有趣,點解同一間學校有兩種完全不同的意見?
程度不同,搞精英學校,精英班,又有人鬧



作者: Obiepapa 時間: 14-6-16 14:03 標題: 引用:Quote:ANChan59+發表於+14-6-16+12:56+功課
原帖由 王家爸爸 於 14-06-16 發表
基灣一向都系好勁的學校,記得幾年前有一次去嘉亨灣睇樓,個地產代理亦以此為賣點。聽她說,好似有一年基灣 ...
你又跟蹤人???

作者: 王家爸爸 時間: 14-6-16 14:07
Obiepapa 發表於 14-6-16 14:03 
你又跟蹤人???
因為灣仔區的中學比較好,所以最後沒有搬,每次看到基灣這個名字總有點特別的感覺,但不是後悔。
作者: Obiepapa 時間: 14-6-16 14:20 標題: 引用:Quote:Obiepapa+發表於+14-6-16+14:03+你又
原帖由 王家爸爸 於 14-06-16 發表
因為灣仔區的中學比較好,所以最後沒有搬,每次看到基灣這個名字總有點特別的感覺,但不是後悔。 ...
我們都有個朋友仔讀,她話很好。

作者: 王家爸爸 時間: 14-6-16 14:32
Obiepapa 發表於 14-6-16 14:20 
我們都有個朋友仔讀,她話很好。
愛蝶灣基灣係唔係仍然好過西灣河基灣?
作者: Obiepapa 時間: 14-6-16 14:33 標題: 引用:Quote:Obiepapa+發表於+14-6-16+14:20+我們
原帖由 王家爸爸 於 14-06-16 發表
愛蝶灣基灣係唔係仍然好過西灣河基灣?
冇研究過呀,未在香港讀過小學

作者: superccc 時間: 14-6-18 08:18 標題: 回覆:家長恐子女變「做功課機器」
跟大家分享德國教育
http://tw.gigacircle.com/342850-1

作者: 王家爸爸 時間: 14-6-18 09:16
讀書時去過德國不同的城市旅行,工作時也去過德國好幾次,很喜歡這個國家。觀察德國同事和朋友, 覺得他們很在意親子活動,工作再忙也會準時回家跟孩子吃飯。冬天會帶小朋友一起去滑雪,夏天會去很長的假期。小朋友平時沒有太多的功課,暑假也沒有暑假作業。
作者: Obiepapa 時間: 14-6-18 09:38 標題: 引用:跟大家分享德國教育 http://tw.gigacircle.
原帖由 superccc 於 14-06-18 發表
跟大家分享德國教育
http://tw.gigacircle.com/342850-1
之前好似有个猶太人或以色列教育的,講發問的重要性。

作者: 王家爸爸 時間: 14-6-18 14:34
Obiepapa 發表於 14-6-18 09:38 
之前好似有个猶太人或以色列教育的,講發問的重要性。
德國人會說:“Never lose a holy curiosity.”
英國人和中國人會說:"Curiosity killed the cat."
有些文化鼓勵小朋友有好奇心,但有些文化不鼓勵。沒有好奇心的孩子不會發問。
作者: ANChan59 時間: 14-6-18 17:34
Obiepapa 發表於 14-6-18 09:38 
之前好似有个猶太人或以色列教育的,講發問的重要性。
中國人都是 - "學問" = 學識去發問!
我們現在忘記了學問的真正意義!
作者: Mighty 時間: 14-6-18 22:52
王家爸爸 發表於 14-6-18 09:34 
德國人會說:“Never lose a holy curiosity.”
英國人和中國人會說:"Curiosity killed the cat."
有些文 ...
我又吾覚得英国人這句是叫人不要有好奇心BOR?!
作者: 王家爸爸 時間: 14-6-19 13:11
Mighty 發表於 14-6-18 22:52 
我又吾覚得英国人這句是叫人不要有好奇心BOR?!
好奇可以害死貓(人)WOR
,就系叫人(貓)不要有太大的好奇心。 
作者: Mighty 時間: 14-6-19 21:14
英国人非常喜歓猫、所以非常了解猫的性格、猫不止是好奇、係太過好奇、好多時将自己致身非常麻煩処境。 以我認識的英国父母、又不会特以阻止小朋友的好奇心喎。 中国人就真係会la,過於保護小朋友。
作者: cash737cash 時間: 14-7-4 03:04
| 歡迎光臨 教育王國 (/) |
Powered by Discuz! X1.5 |