教育王國

標題: 點解而家只讀小學已咁大壓力? [打印本頁]

作者: overview    時間: 07-9-16 14:18     標題: 點解而家只讀小學已咁大壓力?

朋友兒子剛上小學,
全家已戒備緊,
平時唔准開電視,
一早未天光就要起身,
7點未瞓醒上校車, 四點先放開,
回家即做功課, 跟住就溫書練琴,
星期六日要上d密密麻麻既課外活動,
包括提昇成績既中,英,數,
又要隕習每星期既默書,
小朋友既童年就只有學習, 學習再學習,
考試父母仲要放假陪伴溫習
完全失去童真
再睇見另外一個朋友既女兒,
佢地住係外國,
小朋友每天精神奕奕咁上學
9 點至3點, 放學大把時間親子活動,
有時間去睇喜歡看既書,
星期六日可以出外遊玩or
參加社區活動, 去library消磨一整天,
見佢地真係感受到"童年不知愁滋味"

唔好意思係處發up風, 不過真係有感而發
作者: smallvv    時間: 07-9-16 14:48

agreed. 我有朋友d仔女讀國際學校, 不知幾開心
全統學校, 而家連音樂科考試都要考樂器及要做聽音樂會report.
真係考試係為分數.以前我讀書時代只考唱歌.
原文章由 overview 於 07-9-16 14:18 硐表
朋友兒子剛上小學,
全家已戒備緊,
平時唔准開電視,
一早未天光就要起身,
7點未瞓醒上校車, 四點先放開,
回家即做功課, 跟住就溫書練琴,
星期六日要上d密密麻麻既課外活動,
包括提昇成績既中,英,數,
又要隕習每星期 ...

作者: TYY    時間: 07-9-16 14:49

其實不是每個小學生都是這樣。從你的描述,有很大部份的壓力是來自家長。只要家長給小朋友多一點空間,壓力便可以成為長成的動力。否則,忘記了成長是一場長途賽,而只為一時的成果,只會各方面都受苦的。
作者: pamelaywy    時間: 07-9-16 15:06

雖然我仔仔未讀小學, 但我也可以想像將來上學的時間分配
某程度上, 我覺得香港小學太早返學, 但亦未見得早放學
小學全日制, 表面上好似話多o的時間有其他活動, 等小朋友可以做晒功課先返屋企, 等家人可以唔駛咁辛苦
事實上呢 ??? 相信呢度好多家長深感體會
咪又係將全部時間留番o黎上課, 活動可能俾以前多咗o的
但係又距離家長心目中想學o既有點不同
功課仲要留係放學後五六七點作戰
上課時間長, 佢本身又好累, 自己想安排一o的活動俾小朋友平日做變得很難, 每日又晨早起身, 不要說小朋友, 準備小朋友返學的媽媽也很累
我個人很懷念以前上下午校的生活,
返上午班的, 下午有很多時間可以玩, 學o野
返下午班的, 就可以遲o的起身, 上午瞓醒先做功課
亦讓家長可因應自己的情況作選擇
特別是才小一, 二的小朋友, 每天差不多有八小時留在學校, 真的太長了, 留在家可以與家人的時間亦不多
可惜的是, 現在有的半日制小學買少見少 , 可否回復以往, 或讓全日制及半日制並存??
作者: overview    時間: 07-9-16 15:12

而事實我眼見好多朋友既兒女,
好多都係讀緊傳統名校,
佢話如果唔出去補,
根本唔夠人競爭
除非你唔洗理會分數???
但係小朋友一旦失去自信,
因成績or分數差過同班同學,
咁就會無晒動力去讀書

原文章由 TYY 於 07-9-16 14:49 硐表
其實不是每個小學生都是這樣。從你的描述,有很大部份的壓力是來自家長。只要家長給小朋友多一點空間,壓力便可以成為長成的動力。否則,忘記了成長是一場長途賽,而只為一時的成果,只會各方面都受苦的。 ...

作者: overview    時間: 07-9-16 15:18

係呀, 我family doctor 話小朋友咁細,
應該最少睡10個鐘
而家番全日, 基本上堂節係一樣,
只係多左吃lunch既時間同多出一堂
自由活動, 不如早點放學好過



原文章由 pamelaywy 於 07-9-16 15:06 硐表
雖然我仔仔未讀小學, 但我也可以想像將來上學的時間分配
某程度上, 我覺得香港小學太早返學, 但亦未見得早放學
小學全日制, 表面上好似話多o的時間有其他活動, 等小朋友可以做晒功課先返屋企, 等家人可以唔駛咁辛苦
...

作者: 叮鈴    時間: 07-9-16 19:50

所以,阿九歲沈小弟弟讀返小學都唔會有乜童年。
即使佢唔駛讀書都識,但係佢d同齡朋友仔忙到連小息都要做定功課,唔得閒同佢一齊過童年..
作者: IRON    時間: 07-9-16 19:51

我都好唔明點解要返咁早7:50, 放3:15, 我仲係自己接放學, 4點前返到屋企, 食少少野跟住同仔仔睇下功課(仲係學校做左大部份), 預習下, 又問下當日上課教過d咩...... 就已經6點, 6:30食飯, 8點沖涼, 9點訓教, 6:30起身...... 好快就一星期(我覺得生命步伐快左好多, 好快果頭近)

好彩我仔仔唔係傳統學校, 星期六日我地一定出外玩.
作者: 叮鈴    時間: 07-9-16 19:56

上小學仲慘過返大學,有d大學,上五十分鐘就有十分鐘小息比你去toilet或食下早餐。

而加,上兩三堂連堂先一個小小息....仲少過大學...
唔敢舉手上廁所的小朋友仲要忍小便.....:cry:

想當年我返半日制小學,半日都有兩個小息啦﹗
作者: hui1206    時間: 07-9-16 20:18

提示: 作者被禁止或刪除 內容自動屏蔽
作者: October    時間: 07-9-16 22:27

hui1206,

How to do that like you, what about the exam result of
your kid?  He study in traditional or international primary
school.

My kid is P1, after one week, I nearly frustrated.

october
作者: moyan    時間: 07-9-16 23:34

我個仔小一時我也要他睡10小時
8點半上牀,6点半起床
因唔夠瞓真係好辛苦

他设有學琴,佢對音樂無興趣
週未只花一天做功課和温習
我覺得一定要留番D時間玩
他現在小四了,仍然好開心
设什麼壓力

其實只要我個仔開心+健康,就好足夠
當然讀書係重要,但也有少少靠天份
如迫得佢太辛苦,何必呢
况且世事難料,如好似黎姿個細佬
所以要balance下
作者: Hehemum    時間: 07-9-17 00:35

我都知全日制都好浪費時間, 所以都為囝囝選了半日制, 多d時間及幫佢應付功課, 不過, 他剛升小一都要時間適應, 每日6:35要上校車, 早餐食少少, 佢兩個小息很快完, 寫不完手冊就無小息(佢話佢寫字慢要慢慢寫才靚), 去廁所慢d想食些小食都不可以, 成日見給他的食物完封不動, 他說如上堂時去廁所, 回來後要罰企一陣, 所以佢話要忍, 但又怕佢忍不住, 好可憐呀, 有時聽落都有d心痛 ! 甚麼也幫不了!
作者: AlanShirley    時間: 07-9-17 01:54

提示: 作者被禁止或刪除 內容自動屏蔽
作者: WYmom    時間: 07-9-17 08:37

原文章由 IRON 於 07-9-16 19:51 硐表
我都好唔明點解要返咁早7:50, 放3:15, 我仲係自己接放學, 4點前返到屋企, 食少少野跟住同仔仔睇下功課(仲係學校做左大部份), 預習下, 又問下當日上課教過d咩...... 就已經6點, 6:30食飯, 8點沖涼, 9點訓教, 6:30起身 ...


Yes, I also think that primary schools should start a bit later, say, 8:30 am or 9 am will be better for the kids.  A lot of kids have to take school bus at 6:30am, that means they have to wake up at 6am or earlier.  Then they have to finish school until 3pm or later, and some have activities until 4:30pm!  For primary 1 or 2 kids, they cannot have any rest for 10 hours after leaving home, it is too long.  Then after coming back home, still need to finish homework and revise dictations for a few hours, really too much!

[ 本文章最後由 WYmom 於 07-9-17 08:38 編輯 ]
作者: Leechi    時間: 07-9-17 10:14     標題: 你們是否認為返半日制對小朋友身心會好d?

原文章由 WYmom 於 07-9-17 08:37 硐表


Yes, I also think that primary schools should start a bit later, say, 8:30 am or 9 am will be better for the kids.  A lot of kids have to take school bus at 6:30am, that means they have to wake up a ...

各位家長,

你們是否認為返半日制對小朋友身心會好d?返全日制只是拖長時間, 返到屋企又要做功課, 連玩的時間都冇, 可以選擇都係返半日 好.
作者: WYmom    時間: 07-9-17 10:26

原文章由 Leechi 於 07-9-17 10:14 硐表

各位家長,

你們是否認為返半日制對小朋友身心會好d?返全日制只是拖長時間, 返到屋企又要做功課, 連玩的時間都冇, 可以選擇都係返半日 好.


Some whole day schools arrange extra-curricular activities or homework classes in the afternoon, then it will be better than half day schools as parents then do not need to take the kids to other interest courses or help them finishing homework after school.  

Gradually all schools will change to full day.  So, no choice.
作者: 印第安公主    時間: 07-9-17 10:36

小公主係返全日的,一星期有4日下午有功課堂,基本上可以完成70%-80%的功課,返到屋企不出半小時就一定完成(除了偶一為之的週記),所以佢返全日對我黎講係好過返半日.  

4點幾至5:45就係佢睇卡通片的時間(因為我地兩支公都未放工),校車亦超過8點先上車(當然其他車上的同學就無佢咁好彩係尾二站啦).星期一至星期三都唔駛學野,只係星期四同星期六學游水,還有童軍同學畫畫. 我覺得佢都有幾多時間玩啊.

原文章由 Leechi 於 07-9-17 10:14 硐表

各位家長,

你們是否認為返半日制對小朋友身心會好d?返全日制只是拖長時間, 返到屋企又要做功課, 連玩的時間都冇, 可以選擇都係返半日 好.

作者: navigator    時間: 07-9-17 10:59

原文章由 overview 於 07-9-16 14:18 硐表
朋友兒子剛上小學,
全家已戒備緊,
平時唔准開電視,
一早未天光就要起身,
7點未瞓醒上校車, 四點先放開,
回家即做功課, 跟住就溫書練琴,
星期六日要上d密密麻麻既課外活動,
包括提昇成績既中,英,數,
又要隕習每星期 ...


其實都不是一定的,一半一半啦。小朋友的大部份的壓力是源自家長的心態、安排、要求及期望。只有少許是看小朋友本身的悟性和性格。其實能夠Play Hard兼Work Hard 的小朋友一樣有個快樂童年。問題是還顧四周,為甚麼還有這樣多的家長只偏重Work, Work, Work Hard!:


作者: tomo    時間: 07-9-17 11:07

If the child attends a whole day school and completes homework during the homework session in school, then parents would be more relaxed and can do more parent-child bonding activities after school. But so far, many of my friends' kids attending full day schools  seem to be bringing home more school work...this can be very unhealthy for everyone as the kid seems to have nothing but school-related work, work and more work.
My child attends a half day school so she does bring back tons of work some days..stressing me out so I can imagine how much more stressful it must be for full-day kids with homework.
IS emphasises home-learning, rather than homework parents only need to complement what is taught in school..so home-learing usually means daily reading sessions, activities that can be completed easily within their abilities. What a difference and the kids are much more confident and relaxed.
作者: Sindy    時間: 07-9-17 11:12

我都唔想佢地全日學校返咁早(8:00),但唔多唔少都考慮到撞埋大人返工時間,塞車都塞死黎.......理想咁諗,返九點真係好好多
作者: YongXin    時間: 07-9-17 11:27

壓力唔一定係壞事. 適量既壓力, 係推動力. 全無壓力, 大人細路都會變懶人.

快樂亦有好多層次. 吃喝玩樂, 行行企企快樂? 定係自己努力用功後得到成果快樂?
作者: BookloverJ    時間: 07-9-17 11:29

提示: 作者被禁止或刪除 內容自動屏蔽
作者: daichoigo    時間: 07-9-17 12:11

自從囡囡9月上小學, 我同佢仲有我老公都好似打仗咁, 每日時間都唔夠用, 囡囡同我都好辛苦, 何苦呢, 一個6歲小朋友要咁辛苦, 香港教育就係咁, 有錢就去讀國際學校輕鬆d, 如果唔係小朋友同大人都好辛苦.
無錯, 小學上學時間應該要遲d (8:30am - 9:00am)
作者: kitbebe    時間: 07-9-17 12:16

我都覺得唔需要咁早返學, 細路唔夠瞓, 大人都一樣唔夠架, 有得改遲一個鐘先上堂就好lu
作者: kitbebe    時間: 07-9-17 12:18

我都想搬近間學校, 無奈咁大件事, 唔係話搬就搬到嘛


原文章由 BookloverJ 於 07-9-17 11:29 硐表
其實d野都可以自己安排倒既,我楝一間係屋企隔離,而且強調「少功課、少默書」既普通官津學校(全日),所以囡囡時間好充裕,睡覺又充足(差不多10小時),今年p.3 佢都讀得好開心, 好舒服!當然有d人住得遠都要楝間名校讀, 敢 ...

作者: BookloverJ    時間: 07-9-17 12:28

提示: 作者被禁止或刪除 內容自動屏蔽
作者: kitbebe    時間: 07-9-17 14:09

你真係好彩啦, 我屋企附近果d學校, 係揀唔落手架


原文章由 BookloverJ 於 07-9-17 12:28 硐表

呢樣野好明白既,所以我一開初就楝屋企隔離個間小學,好彩又抽倒!

作者: catcatmom    時間: 07-9-17 17:38

亞仔之前返半日p1-2, 之後同佢轉了校, 轉了全日制既小學讀p3, 佢覺得返全日係好"正",佢話d飯又好食, 留係學校做功課同參加活動"超"好,佢仲話想stay耐d係學校,問可以留到幾多點? 之前返半日,下午就即走, 要趕著交番個場比下午班.

[ 本文章最後由 catcatmom 於 07-9-17 17:41 編輯 ]
作者: ChiChiPaPa    時間: 07-9-17 18:18

原文章由 overview 於 07-9-16 14:18 硐表
朋友兒子剛上小學,
全家已戒備緊,
平時唔准開電視,
一早未天光就要起身,
7點未瞓醒上校車, 四點先放開,
回家即做功課, 跟住就溫書練琴,
星期六日要上d密密麻麻既課外活動,
包括提昇成績既中,英,數,
又要隕習每星期 ...


唔好咁緊張,不如大家講下NDS、WII和網上遊戲。原來小學生都很喜歡玩網上遊戲,佢地重知可以在7-11買遊戲的點數咭。

學習又學習,只是大人的願望做成的。唔准開電視,唔准玩遊戲機,係邊個話。只要你話可以,咁就得啦。

係呀!今晚明珠台有《十四歲的媽媽》。幾好睇。生命裡,有很多事情都很重要,而學業不是一切。不如大家輕鬆下啦!

[ 本文章最後由 ChiChiPaPa 於 07-9-17 18:27 編輯 ]
作者: singlemum    時間: 07-9-17 18:35

讀書壓力源於父母?

哥哥個囡囡今年升小二. 過去一年眼看他又幾輕鬆. 他囡囡放學返到屋企四時正, 她仲有時間食嘢同瞓覺, 瞓到6:30pm, 之後自己做功課同練琴. 8:00pm 食飯同睇電視..9:30pm之後仲可以打乒乓球或到會所玩  10pm 先至汁書包同溫書.....之後就食奶..瞓覺. 到星期六日的課外活動全都是玩的: 芭蕾舞, 溜冰, 跆拳 同游泳...都沒有什麼中英數補習班...哥哥說:快樂的童年才是最重要.
好采佢囡囡的成績又吾系太差, 全班第五, 全級考21/154.

我囡囡今年都小一啦, 我都系聽我哥哥話: 小一吾使谷住, 開心上學就得啦.
作者: mattsmum    時間: 07-9-17 18:38

i want to know which school it is, too good to be true.

can you pm me the name? thank you.

原文章由 singlemum 於 07-9-17 18:35 硐表
讀書壓力源於父母?

哥哥個囡囡今年升小二. 過去一年眼看他又幾輕鬆. 他囡囡放學返到屋企四時正, 她仲有時間食嘢同瞓覺, 瞓到6:30pm, 之後自己做功課同練琴. 8:00pm 食飯同睇電視..9:30pm之後仲可以打乒乓球或到會所 ...

作者: S.S.    時間: 07-9-17 18:53

仔仔話咁快就小二, 好在佢功課一向唔多,因要返工,所以放託管,,但要趕cook dinner,食得來都8:30,所要通常只係檢查一下就算,
不過佢d 字實在太唔見得人, 所以今年都擦多o左,要佢知道做得唔好就要咁囉 ...但多數吃 dinner 都比佢 watch cable tv - 兒童台開心下,因佢地真係好慘, 6:30 wake up ... 星期六都上英文班,
數學..打 BASKETBALL , WATCH TV ... 星期日先再完成功課/溫習囉 ..不過, 如果遲下多野,又要再重新改 SCHEDULE 了.
其實, 我自己都好累 ... 一星期好快就過, 星期五我就最開心.
依家D 小學生活真另人預唔住, 只要成績唔太差就算, 我好信天份的., 所以唔好迫得太緊, 佢地好辛苦....
作者: kitbebe    時間: 07-9-18 11:17

我又係揀左半日制小學, 小息得一個(廿五分鐘), 但又驚會係咁上堂好辛苦.


原文章由 Hehemum 於 07-9-17 00:35 硐表
我都知全日制都好浪費時間, 所以都為囝囝選了半日制, 多d時間及幫佢應付功課, 不過, 他剛升小一都要時間適應, 每日6:35要上校車, 早餐食少少, 佢兩個小息很快完, 寫不完手冊就無小息(佢話佢寫字慢要慢慢寫才靚), 去 ...

[ 本文章最後由 kitbebe 於 07-9-18 12:14 編輯 ]
作者: lky3107    時間: 07-9-18 11:49

亞仔都係讀半日下午校, 計我話全日同半日都各有各好, 不過而家都一定要轉全日, 只係遲早問題, 但亞仔個間學校就有排, 因讀全日大人d時間好用d, 而家佢讀緊p2, 我有時都想下轉唔轉全日學校呢個問題, 但想起亞仔要重新適應, 所以....都係hold住先. 見你轉左校又ok, 個心又想下......等我收下料再研究下.

講到壓力, 亞仔好鐘意返學, 佢話沒壓力. 佢係讀普通津校. (讀名校就要付出多d, 壓力都大d, no pain no gain 是遊戲規則), 我地都算住得近學校, 除了每天做功課和預備中英默書和練琴, 其他如每日一篇(不用交的功課), 我不會叫亞仔做, 等佢多d時間玩, 又有很多親子時間, 所以自然大家都減少壓力.

以我經驗, 如果係剛升小一, 要一段時間大人同小朋友適應, 之後就ok, p1媽媽唔洗擔心. 但若是讀名校, 咁就食得咸魚抵得渴. 頂住上.

原文章由 catcatmom 於 07-9-17 17:38 硐表
亞仔之前返半日p1-2, 之後同佢轉了校, 轉了全日制既小學讀p3, 佢覺得返全日係好"正",佢話d飯又好食, 留係學校做功課同參加活動"超"好,佢仲話想stay耐d係學校,問可以留到幾多點? 之前返半日,下午就即走, 要趕著交番個 ...

作者: singlemum    時間: 07-9-18 17:38

mattsmum:
我哥哥囡囡是讀普通的津校的,所以功課吾多,.無咩壓力.
作者: hui1206    時間: 07-9-18 22:08

提示: 作者被禁止或刪除 內容自動屏蔽
作者: ChiChiPaPa    時間: 07-9-18 22:54

全港學校排名榜 (School Ranking):

http://event.funtown.com.hk/tr_school4/rankingsch.html


哈哈。其實係第四屆跑Online校際挑戰賽。明天開始啦。睇下你囝囝囡囡的學校有幾多人參加。
作者: cherry66hk    時間: 07-9-19 02:08

提示: 作者被禁止或刪除 內容自動屏蔽
作者: lky3107    時間: 07-9-19 10:17

亞仔都係讀小二, 但就只係教緊三位加數, 而英文默書就今個星期開始, 默monday, tuesday, christmas, december... 等.  佢讀津校, 你亞仔讀直資, 真係深d喎, 妳自己都好用心教亞仔, 自己全方位教, 咁小朋友的成績同競爭力強好多, 咁壓力就相對減少.

原文章由 hui1206 於 07-9-18 22:08 硐表

我囝囝今年小二,上年小一科科考試都90分以上,今年小二數學依家學四位數,平時我就教佢除數,簡單如800除40=???佢識計,英文默書就要默' a chocolate bar, spaghetti, vegetables,frisbee,rollerblades'等字和句子,而我 ...

作者: Irene_BB    時間: 07-9-19 10:29

其實真係關過家長事。
小兒讀書都好開心喎 ﹐平日仲可以係樓下玩﹐成績都在十名內(我只要求佢考試前三星期要專心温習)反而我自己會有壓力:cry:
作者: kitbebe    時間: 07-9-19 10:51

時代唔同晒啦, 我個小朋友讀津校, 唔算好出名, 今年小一, 又係要默成句既英文.
作者: 甜芋    時間: 07-9-19 11:50

講真,依家小一學0既知識,已經複雜過我地細0固時好多啦.我覺得,學習唔係教得深,就係好事.亦唔係逼成績.

有時,壓力係來自家長.通常家長要成績.要入精英班.先補呢樣.補0固樣. 但係你唔補,又跟唔上步伐.唯有適可而止啦.
作者: Kittymummy    時間: 07-9-19 12:15

同意! 壓力大部份係嚟自家長....

原文章由 甜芋 於 07-9-19 11:50 硐表

有時,壓力係來自家長.通常家長要成績.要入精英班.先補呢樣.補0固樣. 但係你唔補,又跟唔上步伐.唯有適可而止啦. ...

作者: 叮鈴    時間: 07-9-19 12:24

原文章由 Irene_BB 於 07-9-19 10:29 硐表
其實真係關過家長事。
小兒讀書都好開心喎 ﹐平日仲可以係樓下玩﹐成績都在十名內(我只要求佢考試前三星期要專心温習)反而我自己會有壓力:cry:


你個小兒開心,可能因為佢甦學習能力較高,如果佢考唔到十名以內,甚至係中下,咁睇你又會點做?
作者: 甜芋    時間: 07-9-19 13:10

你好呀!鈴. 話時話,如果逼住補.逼住讀,成績係中下0既話,可能我會諗下,我仔仔就係咁0既質料,冇辦法.唔係個個人都中意讀書. 但係事實話俾我地知,成績好D.競爭力強D.成功機會都多D. 但係天份0既嘢,有時真係好難講0架.

我囝囝讀傳統官小0架.講真,壓力,我覺得有.因為學得深.好似禽日0既中文.10個句子,將動詞圈出.以我一年班時為例,真係未識動詞喎.我囝圈漏一個,所以,我凈係同佢解釋番.就由佢啦. 唔知佢第二日考試時,發揮點樣呢? 唯有循序漸進,考第一,第二,第三,話唔定,人地係讀書方面有天份.

2年班時,我囝囝學校就分精英班啦.如果,我囝囝去唔到,我唔會急.因為,佢已經叻過我細0固時,好多啦.
作者: Putongren    時間: 07-9-28 14:59

原來咁多同道中人。其實家長是否真的沒有選擇呢?

早知今日,何必當初呢?如果發覺唔妥,點解仲要留低繼續捱打,受苦六年呢?不如趁早搵個間插班(趁出生率低,學位有剩),還孩子一個開心童年!這樣下去,親子錢罌只會愈儲愈少;將來到了反叛期,沒有了親子錢罌的透支額,只會各走極端,仲加嘔血呀!

我兩個孩子都是在同一小學讀全日的。功課少,一般家長嫌淺個種。校內活動多,孩子開心,學校就是第二個家。有沒有壓力,真的看家長。考試只有頭十名有名次公佈,其它全部考第十一!同意,有能力的,就考叻D。我們中中間間,普普通通,開開心心,咁就好囉!家長們想孩子將來做乜呢?我個仔幼稚園時日日經過車房,就話將來大個也要做汽車修理。如果成真,你接受到嗎?我也這樣問自己…

我絕對是愉快學習的支持者;但也同意適當的壓力是上進的動力,孩子沒有鬥心,又會變成懶散。兩者是可並存並行的。成功不能單靠學業成績,早有定論。為何我們還要追逐考試分數呢?人際關系、溝通技巧、關顧社群、放眼世界、靈活思考、創新求變,這些素質,我們的孩子有嗎?通識教育教得到嗎?

大家想想吧!

[ 本文章最後由 Putongren 於 07-9-29 19:52 編輯 ]
作者: heiheibbchu    時間: 07-9-28 16:08

我覺得現在小學有咁大壓力, 多少都是香港教育制度, 什麼中中和英中, band 1之類.  家長害怕自己小朋友不能入讀英中和band 1的中學, 唯有死"谷"去補習. 小學生變成考試機器, 補習老闆變富翁.

作者: clementbaby    時間: 07-9-28 18:00

我囝囝每日6:30a.m起身(最遲6:40a.m)
刷牙、洗面食早餐,之後,
6:55a.m-7:00a.m出門口搭校車
放學就放3:15p.m
搭校車返屋企就3:50p.m
返到屋企換校服&食野
之後要佢去sleeping
因為開頭冇比佢
做功課做到半夜點幾兩點
個幾日我都5g幾想
6:00p.m要叫佢起身做功課
7:00p.m左右就食飯
8;00p.m去沖涼
跟住如果仲有功課未做完就要做埋佢
9:30p.m就要
不過好多時都做5到
起碼10:00p.m先很去
星期六就去小童軍&玩
其實我覺得小朋友就壓力冇咁大
反而係我地家長壓力大多dd
唔比其他野個小朋友學
又好似慘係屋企唔知做咩好
比佢學又驚佢辛苦&累
真係……唉!
作者: vanessamom    時間: 07-9-29 01:29

原文章由 clementbaby 於 07-9-28 18:00 硐表
我囝囝每日6:30a.m起身(最遲6:40a.m)
刷牙、洗面食早餐,之後,
6:55a.m-7:00a.m出門口搭校車
放學就放3:15p.m
搭校車返屋企就3:50p.m
返到屋企換校服&食野
之後要佢去sleeping
因為開頭冇比佢
...




你囝囝讀邊間學校呀?
作者: jacob614    時間: 07-9-29 01:31

我仔讀小四,全日,我以前都覺得好大壓力,佢d功課問題睇完大人都唔多明問乜,仲有默書,做project,每日就好怕佢放學返來,驚做唔哂功課,有時佢考試,我會訓唔著,連個仔都唔識笑!
後來,我比佢數學老師點醒,佢話,小朋友讀書返學,最緊要 enjoying school,小朋友唔enjoy學都等於白學,enjoy話,佢自已就會有求知慾,學野先會上心,我發覺咁好,當我唔在乎咁多分數時,反而個仔成績好,佢而家係笑住返學架!做功課再無話苦口苦面,或者佢未必係最叻,但我相信佢係最開心!
作者: GoodOldMum    時間: 07-9-30 12:35

請問你囝囝讀邊間學校啊?請指教。 我也要小兒報這間

原文章由 hui1206 於 07-9-16 20:18 硐表

同意,我覺得最主要睇家長想要D乜,我囝囝小二,愉快學習,我無壓力,佢無壓力

作者: hui1206    時間: 07-10-1 10:24

提示: 作者被禁止或刪除 內容自動屏蔽
作者: JeffB    時間: 07-10-1 10:46

Hi Putongren

真的很想知你兩個孩子讀那一間小學。


原文章由 Putongren 於 07-9-28 14:59 硐表
原來咁多同道中人。其實家長是否真的沒有選擇呢?

早知今日,何必當初呢?如果發覺唔妥,點解仲要留低繼續捱打,受苦六年呢?不如趁早搵個間插班(趁出生率低,學位有剩),還孩子一個開心童年!這樣下去,親子錢罌只會愈儲愈少;將來到了反叛 ...

作者: 言言媽媽    時間: 07-10-2 00:49

我囝囝明年才小一,我好明白小朋友壓力 唔多唔少來自父母,我自己要求小朋友健康快樂地 成長就足夠,而我本人自小讀書都不理想,但係小朋友生在書香世代家族裡,各長老都送你一句,勤力讀書。我個囝係家族裡最細最新一代人,上一代人都己經廿幾三十歲,你冧下,我的壓力來自邊到

作者: WYmom    時間: 07-10-2 07:22

原文章由 Putongren 於 07-9-28 14:59 硐表
原來咁多同道中人。其實家長是否真的沒有選擇呢?

早知今日,何必當初呢?如果發覺唔妥,點解仲要留低繼續捱打,受苦六年呢?不如趁早搵個間插班(趁出生率低,學位有剩),還孩子一個開心童年!這樣下去,親子錢罌只會愈儲愈少;將來到了反叛 ...


Actually, there is not too much pressure in P.1 to 3 if compared to P.4 to 6.  Pressure increases a lot in upper primary years as the kids need to strike to enter good secondary schools, because our govt divided the schools by banding.  Students are labelled just like the food we buy in the market.  New DSS also ask kids to take public exams at P.5 to F.3 to "demonstrate" their qualities.  A P.6 students have to take 3 to 4 internal exams, P.6 govt assessment, F.1 banding test, Cambridge English, secondary schools' interviews and tests etc.  in one year, particularly in the last few months before graduation...

[ 本文章最後由 WYmom 於 07-10-2 07:39 編輯 ]
作者: feijaiming    時間: 07-10-2 10:08

hi putongren,

I agree yours!
can you tell me which primary school do your kid go to?
many thanks!
作者: GoodOldMum    時間: 07-10-2 14:04

hui1206

多謝你的回應。

很高興聽到你囝囝原來就讀優才,他又讀得開心,你又無壓力。其實我的囝囝將於08/09升小學,現階段我己替他報了幾間DSS,其中一間就是優才,幸運地囝囝被取錄了 ,我們亦已簽了offer,所以不能參加政府派位了。另外我們正等待浸小王錦輝的結果 (於29 Sept 去了2nd interview)。

如果浸小取錄小兒,我們也頭痛不知怎揀 ,請問有何高見?


原文章由 hui1206 於 07-10-1 10:24 硐表

G.T college

作者: Putongren    時間: 07-10-2 16:47

原文章由 feijaiming 於 07-10-2 10:08 硐表
hi putongren,
I agree yours!can you tell me which primary school do your kid go to?many thanks!


Hello, feijaiming & JeffB
是香港真光中學小學部。我們是由幼稚園直升小學的,有空請看我在幼稚園區的發表(http://forum.baby-kingdom.com/viewthread.php?tid=143851&extra=page%3D1&page=125####2496,及”P.1 English Dictation” http://forum.baby-kingdom.com/viewthread.php?tid=1143453&page=3#pid19173091#58,你會明白我作為家長也從學校所倡導的「全人教育」中學習,跟孩子一起成長。其實真光在學術上不能說是淺,但她是用循序漸進的方式。更重要她不會打沉孩子的信心;相反她鼓勵創意,確認孩子的各自不同與獨特存在的價值。讓孩子在多方面都有機會發展。當然樸實無華的校風是百年核心價值,更是我們全力擁戴。近年更積極發展家校合作活動;又設一名專職的課外活動主任。我大的孩子五年級,下學期要交分了。少不免也有些壓力;心裡在盤算,大不了升不到真光中學。但也不能這樣對女兒說啊!畢竟我們是真光fans嘛!她小時候還說為何沒有真光大學!

feijaiming
難得同途有心人!很同意你在另一題目關於happy 跟教育的討論。不錯happy 因人而異,但孩子花太多時間在抄寫、背書、做功課,課餘只是補習班、興趣班(家長感興趣的班)、電視、電腦、電玩(我最近才分清楚甚麼是PSP, NDS),這些肯定不是happy。教育的真正意義是甚麼?互聯網發達、資訊爆炸、知識高速增長,學術上的知識亦垂手可得。真真正正的「全人教育」正是我們需要的。我不大贊成一般國際學校的過度自由,也負擔不起這樣昂貴的學費。相信香港跟你我有相同理念的家長總可湊夠數去支持一所甚至更多「快樂學校」,但不可能要孩子長途跋涉跨區上學!
我依然相信:        愉快學習,學會學習,愛上學習。
孩子基礎穩健,長大了,他會有自學能力。當他/她跌倒迷惘,他會信任、會求教於父母師長(尤其是我們為他儲備了充裕的「親子錢罌」,沒有因讀書考試分數而日夜「血戰」)。他有良好的人生觀、價值觀,不會功利主義的看學業、看前途、看人生。如能至此,為父母者,夫復何求?
作者: SandyWu    時間: 07-10-2 17:24

原文章由 Putongren 於 07-10-2 16:47 硐表


Hello, feijaiming & JeffB
是香港真光中學小學部。我們是由幼稚園直升小學的,有空請看我在幼稚園區的發表(http://forum.baby-kingdom.com/viewthread.php?tid=143851&extra=page%3D1&page=125###)#2496,及”P.1 Engli ...



我都好鍾情"真光",囡囡13/10會去面試,希望ok啦,因為真光既學習環境同校風都係我所認同既,唔太高調,小朋友應該好開心既,唔知係唔係呢 我得一個囡,真係唔想俾太大壓力自己同個囡
作者: candy_kent    時間: 07-10-2 17:25

提示: 作者被禁止或刪除 內容自動屏蔽
作者: Putongren    時間: 07-10-2 18:01

原文章由 SandyWu 於 07-10-2 17:24 硐表
我都好鍾情"真光",囡囡13/10會去面試,希望ok啦,因為真光既學習環境同校風都係我所認同既,唔太高調,小朋友應該好開心既,唔知係唔係呢 我得一個囡,真係唔想俾太大壓力自己同個囡 ...


生多個啦!對成家人都好,囡囡又有伴。1 + 1 ≠ 2!
作者: Putongren    時間: 07-10-2 18:02

原文章由 candy_kent 於 07-10-2 17:25 硐表
PUTONGREN
你小朋友一定係tl讀啦 ! 哈哈 !


點解咁叻?唔通你同真光有D淵源?
作者: JeffB    時間: 07-10-2 23:09

Hi Putongren

Thanks for your reply. It is too far from my home and so I won't consider it.  

I nearly make up my mind and I shall hand in the form this Friday. I really hope that what I choose is suitable for my son.

Regards
JeffB
作者: 中天英    時間: 07-10-2 23:36

GoodOldMum,

我大仔响優才讀緊小一, 細仔就出年會入埋優才。

開學一個月, 大仔好鍾意返學, 好鍾意D老師, 功課又少, 仲話想星期六、日都返學就好啦。

下面我copy左段優才高年級既家長分享, 妳可以睇吓高小同初中既情況。( 妳得閒上黎"優才家長分享"睇吓, 有好多家長可以同妳傾吓偈呀)

-------------------------------------------
囝囝讀G6, 囡囡讀G8,兩個都沒補習,成績average,囝囝G5時Fryer 、普通話試及囡囡G7時PET 都OK。同學有些也有補習,但這不太特別因香港很多學生都補習,家長忙工作沒時間兼顧或不想傷和氣,不代表學校摧谷。
高年級的學術及功課要求對比低年級當然會高些,G5-中學開始考公開試,不覺有操練或太大考試壓力,孩子都只像應付校內試一般,反而我緊張一點,他們說老師有教,自己已温習不需花太多時間 !看他倆也很輕鬆,每天工課量不太多,0.5-1.5小時內完成,週末及長假期多一點。
這兩年夏天囝囡倆課餘參加了很多興趣活動,倆人學了獨木舟、風帆、滑浪風帆......我們週末遍遊西貢:大浪西灣、浪茄、白腊、大清水、赤徑、塔門......他倆的學校生活頗輕鬆,但其實學校要求亦頗高,暫他們亦能應付!
通常都是父母緊張,但其實子女能從容應付,我們要對子女有信心,放手一下,就好像放風箏一般,放線才能高入雲霄,有需要才收一下;這是和他們放風箏時,囝囝教的!-----------------------------------------------------

我個仔讀 G5, 我到而家都冇聽過佢話上中文堂好悶, 亦都冇話唔鍾意上中文堂, 等我今日問下佢先。  至於果本成語專用教材, 開學到而家我只係見亞仔做過兩次, 雖然有時要做幾頁紙, 但實質要寫嘅字唔係太多, 所以亞仔都好快做完。

講真, 愈高年班功課量多係正常, 但你都知道 GT 一向都唔太多功課, 有時亞仔會係學校做緊 D, 返到嚟都唔駛點做, 佢平均每日做功課大約 30分鐘左右, 就已經攪掂晒, 就算果日比較多一D 功課, 都唔駛一個鐘就做完, 所以亞仔每日都有佢自己嘅私人時間用嚟做佢自己鍾意嘅野

----------------------------------------------------------

原文章由 GoodOldMum 於 07-10-2 14:04 硐表
hui1206

多謝你的回應。

很高興聽到你囝囝原來就讀優才,他又讀得開心,你又無壓力。其實我的囝囝將於08/09升小學,現階段我己替他報了幾間DSS,其中一間就是優才,幸運地囝囝被取錄了 ,我們亦已簽了offer,所以不能參加政府 ...

作者: SandyWu    時間: 07-10-3 01:51

原文章由 Putongren 於 07-10-2 18:01 硐表


生多個啦!對成家人都好,囡囡又有伴。1 + 1 ≠ 2!



Thank you for your "good" advice But I am already too "old" for having one more baby

The only wish for me now is to find a good primary school for my daughter.  I think I still cannot make it until the end of November
作者: 鳳梨    時間: 07-10-3 12:41

睇多2年,如果囝囝仲唔可以自動波的話, 真係要考慮吓好似優才既教學模式...不過又唔知到時考唔考得入
我囝囝間學校而家一放假已有過10樣功課而高年班更有接近20樣, 聽見都想 覺得學校愈來愈變態


原文章由 中天英 於 07-10-2 23:36 硐表
GoodOldMum,

我大仔响優才讀緊小一, 細仔就出年會入埋優才。

開學一個月, 大仔好鍾意返學, 好鍾意D老師, 功課又少, 仲話想星期六、日都返學就好啦。

下面我copy左段優才高年級既家長分享, 妳可以睇吓高小同初中既 ...

作者: BoBoCute    時間: 07-10-3 13:30

原文章由 pamelaywy 於 07-9-16 15:06 硐表
雖然我仔仔未讀小學, 但我也可以想像將來上學的時間分配
某程度上, 我覺得香港小學太早返學, 但亦未見得早放學
小學全日制, 表面上好似話多o的時間有其他活動, 等小朋友可以做晒功課先返屋企, 等家人可以唔駛咁辛苦
...


I am also a supporter of half day primary school.  For whole day school, lots of time is wasted during lunch hour and the 2 recesses.
作者: Mimi_Ma    時間: 07-10-3 13:33

原文章由 鳳梨 於 07-10-3 12:41 硐表
睇多2年,如果囝囝仲唔可以自動波的話, 真係要考慮吓好似優才既教學模式...不過又唔知到時考唔考得入
我囝囝間學校而家一放假已有過10樣功課而高年班更有接近20樣, 聽見都想 覺得學校愈來愈變態:angryfire ...


20 樣 ---- 真係變態.

作者: patmama    時間: 07-10-3 14:43

原文章由 lky3107 於 07-9-19 10:17 硐表
亞仔都係讀小二, 但就只係教緊三位加數, 而英文默書就今個星期開始, 默monday, tuesday, christmas, december... 等.  佢讀津校, 你亞仔讀直資, 真係深d喎, 妳自己都好用心教亞仔, 自己全方位教, 咁小朋友的成績同競 ...

嘩你亞仔間學校都幾深喎,我個仔係二年下學期先學,monday, tuesday
作者: WYmom    時間: 07-10-3 15:11

原文章由 鳳梨 於 07-10-3 12:41 硐表
睇多2年,如果囝囝仲唔可以自動波的話, 真係要考慮吓好似優才既教學模式...不過又唔知到時考唔考得入
我囝囝間學校而家一放假已有過10樣功課而高年班更有接近20樣, 聽見都想 覺得學校愈來愈變態:angryfire ...


Which school ah?  Famous branded one?  I also know that some local schools they have 10 pcs of homework in weekdays and even more in weekend even for P.1.  It is getting very sick now.




歡迎光臨 教育王國 (/) Powered by Discuz! X1.5